תפריט לליל הסדר בימי הקורונה

מציאות הזויה ביותר עוברת על כוחותינו בימים אלו.

כמה תוכניות היו לנו לפסח השנה.. מכאן ועד ויאטנם .. אבל כמו שסבתא ריקה אהובתי ז"ל תמיד הייתה אומרת "דר מענטש טרעכט אונד גוט לעאכט" – הבן אדם מתכנן ואלוהים צוחק.. או משהו בסגנון .

אז לאור המעין סגר שאנו נמצאים בו וההוראה לערוך את ליל הסדר במתכונת גרעינית ומצומצמת (באמת לא היו לנו טריליון ארוחות במסגרת הזו בשבועות האחרונים..), קיבלתי מספר פניות עם בקשה לרעיונות למנות שכדאי להכין.

כידוע לכם, בניית תפריטים היא תרפיה עבורי ולכן ועל אף ארבעת הזאטוטים נטולי המסגרת שמטפסים עליי ברגעים אלו ממש (לא באמת, ברחתי למחשב עם כוס קפה וסגרתי את הדלת.. לא שומעת, לא שומעת ), בניתי לכם תפריט חמוד לליל סדר המשפחתי המצומצם שלכם.

כרגיל, כמו בתפריטים אחרים (כמו זה וזה לדוגמא), ממש אין בכוונתי שתכינו את כל המנות שכבר אפרט, לא ולא.. אלו הצעות בלבד וגם כמעט בכל קטגוריה ישנן כמה אופציות שוות (בעיניי, כמובן) לבחור מתוכן. קיצר, כרגיל, תאמצו אלו מתכונים שעושים לכם את זה.

אני פה בשבילכם לכל שאלה, עצה, טרוניה ויוצא בזה.

אוהבת,

מיכל

?Shall we begin

אני חושבת שדי ברור שצריך לפתוח את הארוחה עם מרק עוף. לא סתם מרק עוף אלא ה-מרק עוף. כמובן, שקערת קניידעלך חייבת להתלוות אליו – אז או שתקנו תערובת מוכנה שיוצאת ממש לא רע (של קנור למשל) או שקבלו במתנה ממני את המתכון לקניידעלך המעולים של חמותי, שילדיי מכורים אליהם בכל ימות השנה וממש לא רק בפסח (מבטיחה בשנה הבאה לעלות כפוסט, השנה לא הספקתי.. יש לי תירוץ די טוב לדעתי ).

הקניידעלך של יהודית: מצרכים: 1 כוס קמח מצה, 2 כפות שמן חמניות/קנולה, 3/4 כוס מים חמים, 2 ביצים, 1 כפית גדושה מלח, חצי כפית פלפל. הוראות הכנה: לערבב בקערה את קמח המצה, השמן, המים, המלח והפלפל. כשהתערובת מתקררת, מוסיפים את הביצים ומערבבים. עוטפים ומכניסים את התערובת למקרר לכמה שעות. מרתיחים מרק צח ומנמיכים לאש נמוכה, יוצרים בעזרת ידיים רטובות כדורים מהתערובת ומכניסים למרק החם, מכסים ומבשלים עד שהכדורים מתקשים מעט. בתיאבון.

קערת מרק
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

לאחר המרק, אצלי במשפחה תמיד יגיעו הגפילטע פיש של סבתא מרים. ברור שתמירו כאן את פירורי הלחם בקמח מצה. אל תיבהלו – באמת שלא קשה להכין אותם. כמובן שאל תשכחו להצטייד בחזרת חריפה ועוקצנית ליד, כמו שסבא מישה ז"ל היה מכין ועדיין לא שחזרתי כאן בבלוג – רושמת לעצמי כמשימה לראש השנה!

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

לצד המצות שיהיו על השולחן חובה גם שתהיה חרוסת, נכון? אני ממליצה לא לוותר על החרוסת הפרסית המיוחדת הזו. קשה להפסיק לאכול אותה.

קערת חרוסת
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

בנוסף, אין דבר טעים יותר על המצה מהכבד הקצוץ של דודה זיוה (בשילוב אותה חזרת עוקצנית, כן?) והיא באמת פשוטה מאד להכנה, אז אין תירוצים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אם אתם רוצים להשקיע (בכל זאת לא חסר להרבה מכם זמן בימים אלו..), גם הקיופולו של דידוש יהיה נפלא על המצה שלנו וגם כתוספת לכל מנה אחרת בארוחה..

הסלט מוכן
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

במשבצת "התוספת על השולחן שתמיד מוסיפה" מככבים גם החציל בממרח לימוני והפלפלים הקלויים – שניהם של אמי (שאני ממש מתגעגעת אליה ) ושניהם תמיד קוצרים הצלחה. בנוסף, השאריות של שתי מנות אלו יוכלו להישאר זמן רב יחסית בכלי סגור במקרר עד לחיסולם (ושניהם יהיו מדהימים על מצה..).

צלחת חצילים
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
המנה מוכנה
צילום: תומר אפלבאום /הארץ

לפני שנעבור פורמלית למנות העיקריות, אני חייבת  לתת מקום של כבוד לקציצות פרסה ובשר של שרה'לה (אמא של נתקה שלי שבניו יורק בימים אלו וגם אליה אני מאד מתגעגעת ), אותן אני לבטח אכין. פשוט טעימות כל כך!

קציצות מוכנות
צילום: תומר אפלבאום/הארץ

באגף המנות הבשריות ישנו הצלי בקר המרשים, שאם יש לכם מספיק קנדידטים עבורו– לכו עליו, אחרת אני ממליצה ללכת על תבשיל בקר מעט פשוט יותר כמו הבשר בטחינה הנפלא (גם כאן להמיר פירורי לחם בפירורי מצה!) או הגולש המעולה.

הצלי מוגש4

פרוסה מהבשר בטחינה
צילום: תומר אפלבאום/הארץ
גולש מוכן
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מי שבעניין של דג למנה עיקרית (אני!), אז זה בדיוק הזמן לדג במעטפה, גם ככה אנחנו מעט סועדים ומאד אלגנטי וכיפי שכל אחד מקבל פילה אישי עבורו, עם התוספות שהוא ספציפית הכי אוהב. גם מנת הדג בקשקשי ירקות יכולה להתאים – וכמה שהיא מרשימה, ככה פשוט להכינה.

המנה מוכנה
צילום: תומר אפלבאום/הארץ
המנה מוכנה
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

לחלופין גם נתח של הסלמון בחרדל, מייפל ופקאן (לא חייבים נתח שלם של סלמון, אתם יכולים לבקש ממוכר הדגים שלכם רק חצי או להכין פילטים אישיים) יתקבל ממש טוב ויערוב לחיכם של כל באי השולחן (ועוד לא הזכרתי כמה קל להכינו..).

סלמון מוכן
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מבחינת מנות עוף, מי שאוכל אורז בפסח (שוב אני ), ייהנה עד מאד ממנת העוף ואורז בתנור, הלא פחות ממצוינת (וגם הילדודס מאד אוהבים אותה!).

העוף מוכן1
צילום: תומר אפלבאום/הארץ

אם מתחשק לכם ללכת על מנת עוף מיוחדת ביותר – אל תפספסו את העוף אמיטרצ'יאנה המתובלת, עם חתיכות חזה האווז, קוביות תפוחי האדמה ועגבניות השרי העסיסיות. גם מנת העוף בחומץ וזיתים, שהפילה את קוראי הניו יורק טיימס, יכולה להתאים בהחלט (וגם מוכנה תוך זמן קצר במיוחד).

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עכשיו לירקות, שהרבה פעמים גונבים את ההצגה, אני מציעה את הגזרים הצלויים במייפל וחרדל שאני כל כך אוהבת! ואם תשיגו גזרים צבעוניים, בכלל שיחקתם אותה עם מנה יפיפייה. אופציות נוספות הן הבמיה ברוטב עגבניות המופלאה או פשטידת הברוקולי ופצפוצי אורז המצוינת (אם עוד לא הכנתם אותה, הגיע הזמן).

המנה מוגשת
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
תבשיל מוכן
צילום: תומר אפלבאום /הארץ
פשטידה יוצאת מהתנור
צילום: תומר אפלבאום/הארץ

כמובן שישנם התפוחי אדמה קווץ' שמתלווים באופן הרמוני לכל ארוחה, ואם אתם אוכלים קטניות בפסח, אל תוותרו על אחד המתכונים האחרונים שעלו לבלוג עליו אני מקבלת המון ביקורות אוהדות.. ואני מדברת על האורז עם עלי המנגולד בתנור (שניתן להמיר בעלי תרד אם אתם מתעקשים ).

תפוחי אדמה קווץ

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

ומה עם קצת סלטים שירעננו לנו את הצלחת?

אז לפני הכל, כמו תמיד, אין על סלט החסה של אמא שלי. הסוד הוא כמובן ברוטב המנצח.

סלט חסה עם מתכון

גם סלט נבטי החמניה מוצלח במיוחד (וקל קל להכינו!) ויתאים לכל שולחן ואף סלט העגבניות שתמיד מתאים.. יתאים .

הסלט מוכן
צילום: תומר אפלבאום/הארץ

לפני ערבוב

מי שבעניין, ישנה אפשרות ללכת על סלט שהוא גם קצת תוספת כמו סלט הבטטות הצלויות הנפלא.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

ו.. הגענו לקינוחים, לקראתם תיפתח קיבה נפרדת כמובן .

באגף הפירותי אני ממליצה מאד לאמץ את פרפה התות המקסים או את קינוח קרם המסקרפונה עם הפירות. שניהם אופציות פשוט מופלאות: את הפרפה מכינים מראש, אפילו כמה ימים לפני, ואת המסקרפונה מרכיבים צ'יק צ'אק ברגע האחרון.

פרפה בגביע

כוס מוכנה
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עוגת השוקולד עם קרם הנוטלה תתחסל בקלות על ידי כל באי השולחן (מהילדים הקטנים ועד הילדים הגדולים), וכמובן ישנו היהלום המנצנץ בדמות עוגת הקוקוס, שוקולד וקצפת שהיא פשוט וואו בעיניי.

עוגה מוכנה2

פרוסת עוגה
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מתחשק לי להציע לכם גם את הטפיוקה שתמיד מפציעה אצלינו בארוחת הסדר, אבל אולי זה כבר יותר מדי .

מנות טפיוקה מוכנות

שיהיה לכולנו חג (מצומצם) שמח, ואמן ונחזור בהקדם בהקדם לשגרה המשעמת והלא מובנת מאליה שלנו. והכי הכי – רק בריאות.

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן