כרובית וברוקולי בסגנון אביבית (ברוטב מעין קיסר מעולה)

בתחילת ימי הבלוג, לפני אוטוטו שש שנים (מה?!?), כתבתי מדי פעם גם על מסעדות שאני אוהבת במיוחד (כתבתי רק על מקומות שנהניתי בהם, לא ראיתי לנכון לכתוב על הפחות מוצלחות.. מעדיפה לא להשחיר).

עם הזמן, כפי ששמתם לב, בחרתי להתמקד באגף המתכונים (למרות שהמלצות למסעדות יש לי למכביר ), למורת רוחו של קהל קוראים מסוים שדרש עוד פוסטים על מסעדות. באחד מאותם פוסטים, כתבתי על מסעדה שאני נורא אוהבת, שעד היום נחשבת בין המסעדות הכיפיות והטעימות בעיניי – ואני מדברת על האוזריה הסופר מגניבה שבלוינסקי, שבנוסף לוייב שלה שאני נורא אוהבת, יש שם גם כמה מנות ששווה לחזור אליהן פעם אחר פעם.

הפעם האחרונה בה ביקרתי באוזריה הייתה כבר לפני כמה חודשים (יחד עם רוני וזיו, פרטנרים מושלמים לדייטים), וכמובן שבין היתר עלתה על השולחן מנת הכרובית ברוטב קיסר של אביבית (פריאל, שפית המסעדה). לאחר שחיסלנו קערה בשניה ורבע (הן נורא קטנות) והזמנו אחת נוספת, החלטתי שאין ברירה, אני חייבת להכין גרסה שלי למנה המופלאה הזו אצלי בבית.

לא הייתי נאמנה לחלוטין למקור משום שבמקום לטגן את פרחי הכרובית, בחרתי לאפות אותם (כמו שמכינה לצהרים של הילדים לפחות פעם בשבוע, עם שמן זית, מלח ופלפל). גם לרוטב הוספתי כמה תוספות משלי, כמו חרדל ורוטב ווסטרשייר (ששילבנו כבר ברוטב המעולה הזה, שגם הוא סוג של טייק אוף לרוטב קיסר), בנוסף לכל החשודים המיידים כמו מיונז, אנשובי (בכל זאת מדובר בסוג של רוטב קיסר) ועוד. התקבל רוטב וואו (!), שמבחינתי ניתן לאכול כל יום.

אספר לכם שבאחת הפעמים שהכנתי את הרוטב, המרתי שתי כפות מהמיונז במיונז בטעם כמהין, שנתן טוויסט נפלא. אם מתחשק לכם להתנסות, המירו כמה כפות מהמיונז במיונז בטעמים שאוהבים (גם ספייסי מיונז יכול להתאים עבור גוון פיקנטי לרוטב). אנא אל תיבהלו מכמות המיונז הגדולה, כמויות המצרכים שבמתכון מתאימות עבור כמות רוטב גדולה, שיישמר בכלי סגור במקרר כמה ימים טובים.

הרוטב המופלא הזה יכול בקלות להשתלב בשלל מנות אחרות, כמו בכריכים, כמטבל למקלות ירקות, על סטייק כרוב, לצד מגש אנטיפסטי, על סלט חסה ירוק (בכל זאת מדובר בסוג של קיסר).. הבנתם את הרעיון, נכון? מדובר פשוט ברוטב מנצח.

כפי שכתבתי במתכון של סלט הקיסר האהוב עליי, כדאי מאד לא לברוח רק בגלל האנשובי, הוא מתמזג בתוך הרוטב ועושה רק טוב. מי שלא אוהב אנשובי כמו שהוא, עדיין מאד יהנה מהמנה הזו. בדוק. ואם כבר נפתחו לכם הצ'אקרות עם האנשובי, אל תפספסו את הפסטה הזו והזו.

בעת הכנת המנה לראשונה, החלטתי לצרף למגש התנור פרחי ברוקולי, רק בגלל שבמקרה קפצו לי לעין כשפתחתי את המקרר, והתוצאה של הכרובית והברוקולי המשולבים מאד מצאה חן בעיניי. כמובן שאתם מוזמנים לדבוק במנה המקורית ולהכין רק עם כרובית. בכל מקרה ובכל מצב, היכונו להתאהב.

אם תרצו, אפשר שהכרוביות (וגם הברוקולי, אם משתמשים) יוגשו חמים או בטמפרטורת החדר, בשני המקרים המנה תהיה מוצלחת עד מאד. מה שאומר שאין שום בעיה לצלות את הכרוביות והברוקולי גם כמה שעות לפני ההגשה. גם את הרוטב אפשר להכין מראש (אפילו יום קודם) ולאפסן בכלי סגור במקרר עד לשימוש. כך שזו מנה שממש מרכיבים במהירות לפני ההגשה, בלי יותר מדי התעסקות, כמו שאנחנו אוהבים.

מנה זו מצטרפת לעוד כמה מנות כרובית מנצחות כאן בבלוג כמו הכרובית הצלויה החריפה, הכרובית המטוגנת המצוינת, הכרובית הצלויה ברוטב טחינה עגבניות חריף, טבולה כרובית, מאפה כרובית וגבינות ועוד.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

2 כרוביות מפורקות לפרחים קטנים (או שאפשר להמיר את אחת הכרוביות בברוקולי)

כ- 4 כפות שמן זית

מלח ים

פלפל שחור טחון טרי

לרוטב:

10-12 כפות גדושות מיונז משובח

צנצנת קטנה של פילטים של אנשובי (כ-45 גר')

1 כפית חרדל דיז'ון

כמה טיפות רוטב ווסטרשייר

1 כף חומץ בן יין לבן/רוטב בלסמי לבן

3 שיני שום קטנות כתושות

1/2 צרור עלי פטרוזיליה

1/4 בצל קטן

1/3 כוס מיץ לימון

הוראות הכנה:

מחממים את התנור לחום של 200 מעלות.

מניחים את פרחי הכרובית (או פרחי הכרובית והברוקולי) על תבנית תנור מרופדת נייר אפייה.

מזלפים מעל שמן זית, מתבלים במלח ים ובפלפל שחור טחון טרי, מערבבים היטב ומסדרים בשכבה אחידה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אופים כ- 20-25 דקות, כאשר פעם אחת באמצע מערבבים עם כף, עד שהכרוביות זהובות ומשחימות בקצוות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

בזמן שהכרוביות בתנור מכינים את הרוטב:

מכניסים את כל חומרי הרוטב למעבד מזון ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מעבירים את הכרוביות האפויות לצלחת הגשה (חמות או בטמפרטורות החדר), מזלפים בנדיבות מהרוטב הנפלא מעל ומגישים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
2 תגובות
  1. ציבי הגב

    נראה נהדר. יוכן היום.

השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן