סלט אבטיח, פטה וזעתר

את מתי המהממת והכה מוכשרת, הכרתי כבר לפני שנים רבות וכבר אז הבחנתי בידי הזהב שלה והטאץ' החינני והמזמין אותו מעניקה לכל מה שנוגעת בו. לפני הקורונה מתי החליטה שיוצאת לדרך חדשה ופותחת קייטרינג של פינגר פוד, אך כמו לרבים אחרים, המגיפה קצת שינתה את תוכניותיה וחייבה תכנון מסלול מחדש וכך נולד הבייבי החדש שלה – סדנאות פינגר פוד ועיצוב שולחן בבית הלקוח, או אם תרצו, "איך לארח בסטייל ולהספיק שנ"צ לפני". כן זה ציטוט.. תודו שאהבתם .

לפני מספר שבועות אירחתי את מתי האהובה במטבחי יחד עם כמה מחברותיי הטובות ובילינו יחד בוקר ממש כיפי, עם הרבה טעם טוב, טיפים של זהב ממתי וכמובן ביסים מענגים ונפלאים. היה לי קשה להחליט איזה מתכונים להציג לכם מהסדנה ולבסוף בחרתי ב-2 מתוך ה-8 (לא אגלה לכם הכל – תצטרכו לקבוע סדנה משלכם עם מתי – חפשו אותה באינסטוש על שם mattyholon).

ראשית אציג בפניכם היום את הסלט הפרשי והסופר קייצי של אבטיח ופטה – שלוקח את השילוב האלמותי של אבטיח ובולגרית ומעניק להם טאץ' אקסקלוסיבי, יפה, מזמין וכל כך טעים. חלקכם אולי זוכרים כי כבר קיים סלט עם אבטיח ופטה כאן בבלוג – סלט האבטיח, עגבניה, מלפפון ופטה הנהדר.

מתי הגישה בסדנה את הסלט בכוסות קטנות, שזה מאד יפה וכיפי, אך זו ממש בגדר המלצה בלבד, הסלט יהיה נפלא גם בקערה מרכזית אחת (עדיף שקופה, כי הוא באמת מאד יפה). בנוסף, שימו לב שנחתוך את האבטיח והפטה לקוביות קטנות במיוחד עבור סלט הזה – החיתוך הקטן הזה מוסיף הרבה חן לסלט, אז בבקשה אל תוותרו עליו ותשלבו על הדרך גם קצת ריפוי בעיסוק בחיתוך הקטן והזהה של קוביות האבטיח וקוביות הפטה – זה באמת שווה את התוצאה.

בתיבול הסלט תמצאו את הזעתר – גם יבש וגם טרי. כידוע לכם, אני מרבה להשתמש בזעתר יבש במטבחי (לראיה – פיתות הזעתר, החלומי בזעתר, הפרגיות בזעתר ועוד). עלי הזעתר הטריים, גם הם, פשוט נהדרים ומשתלבים נפלא עם הפטה והאבטיח.

בנוסף לכל הטוב הזה, עם סיום הרכבת הסלט וממש לפני הגשתו נתבל אותו במעט רוטב וינגרט פשוט עם קיק נהדר של טבסקו, אותו נכין מבעוד מועד בצנצנת/קערה. דרך אגב, גם את החיתוך של הפטה והאבטיח לקוביות קטנות אפשר לעשות מראש ולשמור בכלים סגורים נפרדים (לא יותר מכמה שעות מראש, לעומת הרוטב שניתן גם יום מראש כמובן), ואז כל שיישאר לעשות הוא להרכיב את המנה.

מבחינת סוג הגבינה, אני ממליצה להשתמש בפטה כבשים עם 20% שומן, שהיא טעימה, מוצקה ונפלאה, אך גם פטה כבשים 5% תהיה בסדר וגם פטה עיזים (עדיף שמנה וטובה) או כל גבינת פטה אחרת מוצקה ולא מתפוררת שאתם אוהבים.

הכמויות של המתכון לא ממש רלוונטיות היות והן תלויות במספר כוסות הסלט שתרצו להכין או בגודל הקערה – כמובן שתגדילו/תקטינו את כמות האבטיח, גבינת פטה וכו' בהתאם.

מצרכים:

צילום: דוד בכר/הארץ

כרבע אבטיח קטן מתוק, ללא גרעינים ומוצק, חתוך לקוביות קטנות של כ-1 ס"מ

כ-200 גר' גבינת פטה חתוכה לקוביות באותו גודל (עדיף פטה כבשים עם אחוזי שומן גבוהים)

חופן קטן עלי זעתר טריים

1 כף תבלין זעתר

חופן גרעיני חמניה

חופן זיתי קלמטה מגולענים וקצוצים

לרוטב:

1/3 כוס שמן זית

3 כפות מיץ לימון טרי

1 כפית מלח

1/2 כפית טבסקו

1/2 כפית פלפל שחור טחון

הוראות הכנה:

שופכים את גרעיני החמניה למחבת קטנה וקולים אותם על להבה בינונית, תוך ערבוב מדי פעם, עד שקלויים. מסירים מהאש ומצננים.

צילום: דוד בכר/הארץ

מכניסים את כל חומרי הרוטב לצנצנת או לקערה: 1/3 כוס שמן הזית, 3 כפות מיץ הלימון הטרי, כפית המלח, 1/2 כפית הטבסקו ו-1/2 כפית הפלפל השחור הטחון ומערבבים היטב.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מרכיבים את המנה:

בכלי הגשה הנבחר (כוסות/קערת זכוכית) מסדרים בשכבות את המרכיבים: קוביות אבטיח, מעליהן קוביות גבינת פטה (בכוסות המצולמות סידרתי 2 כפות קוביות אבטיח ומעל כף קוביות פטה וחוזר חלילה).

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מפזרים מעט זיתים קצוצים, גרעיני חמניה קלויים, עלי זעתר וזעתר יבש ושוב את אותו הרכב באותו הסדר.

צילום: דוד בכר/הארץ

ממש לפני ההגשה שופכים מעט מהרוטב בעזרת כפית/כף מעל כל קערה/כוס ומגישים (כמות הרוטב תלויה בכלי בו תבחרו כמובן, אני טפטפתי מעל כל כוס 2 כפיות רוטב).

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

פרפה אוראו

מקפא אוראו

כפי שסיפרתי לכם בפוסט של הסלמון במיסו ומייפל, עברנו לא

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
2 תגובות
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן