פרגיות (או חלקי עוף אחרים) במרינדת חמאת בוטנים מעולה

כשאני צריכה להכין צ'יק צ'אק ארוחת צהרים לילדים (ולי!), הרבה פעמים המנה הזו היא ה- go to שלי. כפי שכבר יצא לי לספר לכם בהרבה מקרים (כמו במתכון של סלט הכרוב ברוטב חמאת בוטנים, קוביות חמאת הבוטנים ועוד..), חמאת בוטנים אהובה מאד בביתי ומנת העוף במבה כוכבת קבועה בסבב ארוחות הצהרים שלנו, אך הכנתה ארוכה ומורכבת יותר מהכנתה של מנת העוף הבאה.

במתכון הנוכחי אין בישול ברוטב, וגם לא תפגשו טיגון בצל קצוץ וכדומה, אלא רק מרינדה מדהימה שמערבבים בקלות בקערה, משרים בה את העוף ומשם למחבת פסים או מנגל… והנה התקבלה מנה עיקרית מנצחת. מי שרוצה להיות יעיל, יכול כבר בבוקר להכניס את נתחי העוף למרינדה ואז כל שיישאר לו לעשות זה לצרוב את העוף על מחבת הפסים/מנגל ולהגיש לצד אורז/פתיתים וסלט קצוץ. ארוחה מושלמת.

נתחי העוף במרינדת חמאת הבוטנים העשירה הם גם תוספת מעולה לארוחת על האש. המרינדה מתאימה לכל סוגי העוף: חזה עוף, פילה עוף, פרגיות, שיפודי פרגית.. כולם יתאימו. דרך אגב, גם קוביות טופו יאהבו את המרינדה הזו מאד (קצת בדומה למנה הזו).

ייתכן ואתם מציצים ברשימת מרכיבי המרינדה וחושבים לעצמכם "תגידי איך את מציגה את המנה הזו כקלה להכנה?! כמה מרכיבים!".. אז תנו לי לענות לכם מראש כבר עכשיו: כתבתי במתכון את הגרסה הכי משודרגת ומלאה של המרינדה, ממש לא חובה לדבוק בה ולהכניס הכל מהכל (למרות שאני מבטיחה לכם שאם תעשו זאת – אתם תהיו מאד מרוצים ).

אין שורש ג'ינג'ר? לא נורא! אין מירין? תתקדמו. לא אוהבים חריף? תוותרו על שמן הצ'ילי.. מבינים את הרעיון? רק שימו לב שעל חמאת הבוטנים, הסויה והסילאן/מייפל/דבש אי אפשר לוותר בשום פנים ואופן. בכל מקרה, יש במרינדה הזו המון מרחב לגיוון ואלתור והרי משם מגיעות המנות הכי טעימות.

מצרכים:

כ-700 גר' נתחי עוף נבחרים: פרגיות מנוקות וחתוכות לנתחים, פילה עוף, חזה עוף.. מה שאוהבים וזמין

שמן ניטראלי (כמו חמניות) לשימון מחבת הפסים או הגריל

למרינדה:

3 כפות חמאת בוטנים חלקה

3 כפות סילאן/מייפל/דבש

1 כפית שמן שומשום

3 כפות סויה

1 כף חומץ אורז

1 כף מירין

1/2 לימון סחוט

2 שיני שום כתושות

1 כפית שורש ג'ינג'ר מגורד

כמה טיפות שמן צ'ילי

2 כפות מים רותחים

הוראות הכנה:

מכניסים את כל חומרי המרינדה לקערה בינונית/גדולה ומערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה וקרמית. אם יש צורך, מוסיפים עוד כף/שתיים של מים רותחים עד שמגיעים לסמיכות הרצויה (על המרינדה להיות סמיכה, אך לא מדי).

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מכניסים את נתחי העוף לקערת המרינדה ומערבבים כך שיהיו עטופים היטב במרינדה. מכסים ומניחים במקרר לספיגת טעמים (אם אפשר אז לפחות שעה, ועד יממה).

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מחממים ומשמנים את מחבת הפסים/הגריל וצולים את נתחי העוף משני צדדיהם (זמני הצלייה ישתנו מנתח לנתח) עד שמוכנים.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן