ברוקולי (או ברוקומיני) על האש

את המנה המעולה והכיפית הזו אכלתי לראשונה בארוחת "על האש" אצל רוני וזיו. קערת הברוקומיני הצרובים הונחה בתמימות רב לידי ופשוט לא יכולתי להפסיק לנשנש אותה (מיכקה הייתה שותפתי לפשע האמת.. אל תאשימו רק אותי ).. כך שכאשר כולם הגיעו לאכול.. איך לומר.. מהברוקמיני לא נשאר להם יותר מדי, אם בכלל.

באמת שאני לא מגזימה, מי ידע שהירק הזה (שאני מחבבת אותו ביום יום) יכול להיות כל כך טעים?! בואו נאמר את האמת – המנגל עושה נפלאות לכל ירק, הרי כולם מכירים שיפודי ירקות, חציל על המנגל וגם תירס על גחלים כמובן.. אבל ברוקולי על הגריל יצא לכם לאכול? ואולי ברוקומיני? לא חשבתי .

אז זה לא רק השילוב של הברוקומיני/ברוקולי והמנגל שהופכים את הירק הזה לנפלא – לתיבול הקצר שנעניק לו לפני יש משקל רב בתוצאה הסופית. אם כן, לפני שנניח את הירק על המנגל, נתבל אותו צ'יק צ'אק בקערה יחד עם שמן זית (כמובן..), מיץ לימון, זעתר (!), צ'ילי גרוס, מלח ופלפל. כביכול בקטנה, אבל התיבול כאן עושה נפלאות.

אספר לכם שמאז שהכרתי את הברוקומיני הצלוי הזה אצל רוני וזיו, יצא לי להכין אותו בעצמי כבר מספר פעמים – ובכל פעם התגובות היו נלהבות, כמעט כמו התגובה הראשונית שלי . יצא לי להכין את המנה גם עם ברוקומיני (בן כלאיים של ברוקולי וקייל מסתבר..), כמו במנה המקורית של רוני וגם עם ברוקולי (מה לעשות לא תמיד יש ברוקומיני בנמצא אצל הירקן השכונתי החביב שלי). במקרה של הברוקולי, פשוט חתכתי את עצי הברוקולי ל-"עצים" דקים וארוכים (מינוס קצה הגבעול ה-"גזעי" מדי) ויצא מעולה, לא פחות. ככה שמי שיש לו ברוקולי ולא ברוקומיני – הכל טוב, עדיין תצא לכם מנה טעימה ביותר.

לצד ארוחת על האש או כל ארוחה אחרת, מדובר בירק שאי אפשר להפסיק לאכול. אפילו מי שלא ידע על עצמו שהנו מאוהבי הברוקולי (או ברוקומיני), עשוי להתאהב – כמו במקרה של חברתה של מיקה, שגילתה ככה שבעצם ברוקולי זה בכלל ירק די מגניב. דרך אגב, לא ניסיתי, אבל נראה לי שהמנה תהיה פיגוזית גם עם כרוביות פיורטי (סוג של שילוב בין כרובית לברוקולי, אם אני לא טועה).

מי שלא מעוניין להדליק את המנגל, אני בטוחה שהמנה תצא מוצלחת גם עם חריכה טובה על מחבת פסים לוהטת, אך עדיין, במידת האפשר, אני ממליצה שלא לוותר על המנגל. מבחינת התיבול, באמת שאין צורך לדבוק במידות שבמתכון, הוסיפו לפי טעמכם ותקנו תיבול במידת הצורך, רק אנא אל תוותרו על הזעתר (שאהוב עליי מאד, כמו למשל במתכון הזה והזה) שמוסיף כאן המון.

המתכון הזה מצטרף למתכוני ברוקולי נוספים כאן בבלוג, כמו סלט הברוקולי הזה, סלט הברוקולי הזה, פשטידת הברוקולי והגבינות, פשטידת הברוקולי ופצפוצי האורז, הירוקים המוקפצים ופסטה ברוטב ברוקולי, ביו היתר.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

2 חבילות ברוקומיני (כ-560 גר') או ברוקולי חתוך ל-"עצים" דקים (כולל הגבעול)

כ-4 כפות שמן זית

מיץ מחצי לימון גדול או לימון קטן שלם

3/4 כפית זעתר

1 כפית שטוחה מלח ים

1/2 כפית פתיתי צ'ילי יבש

פלפל שחור טחון טרי

הוראות הכנה:

חותכים את קצוות גבעולי הברוקומיני אם סיביים וקשים מדי.

מכניסים את הברוקומיני/ברוקולי לקערה, מוסיפים את שמן הזית, מיץ הלימון והתבלינים ומערבבים היטב.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

צולים את הברוקומיני על המנגל עד שחרוכים מכל הצדדים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מגישים חם או בטמפרטורת החדר.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

בואיקוס מוכנים

בואיקוס

היום נכין יחד בורקסים קטנים ושובבים שמכינים בצ'יק משני מרכיבים

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן