שיפודי טופו על האש

בשנים האחרונות גיליתי שאני דווקא ממש אוהבת טופו, כפי שסיפרתי לכם כבר פה. אהבתי הגיעה לאחר דרישה מקוראים רבים שאעלה לבלוג מתכוני טופו. בלי יותר מדי חשק, התחלתי לטעום ולהתנסות וגיליתי להפתעתי שאפשר להכין מטעמים שווים במיוחד עם החלבון הזה שסופג לתוכו טעמים מגוונים ונפלאים.. והכי הכי טעמים אסיאתיים.

לראיה, מספר מתכוני טופו לא מבוטל שעלה כאן בבלוג בשנים האחרונות, כמו שווארמת הטופו, סלט הטופו עם העגבניות, הג'ינג'ר והבצל האדום, הטופו החריף חמוץ מתוק, נודלס הסובה עם הטופו ברוטב חמאת בוטנים וקוביות הטופו והירקות ברוטב חלב קוקוס וקארי צהוב. מבחר לא רע בכלל אם אתם שואלים אותי.

כבר זמן רב שמתחשק לי להוסיף גם כמה שיפודי טופו לגריל שלנו. אך בכל פעם שעשינו על האש שכחתי מהעניין או שפשוט לא הייתה לי קופסת טופו במקרר. לפני כמה שבתות סוף סוף עשיתי וי על העניין. חברים קפצו לעל האש, פתחתי את המקרר לראות אלו סלטים ותוספות יתווספו לחגיגה וקופסת הטופו שמיקה רכשה ערב קודם תפסה לי את העין (הילדה התחילה לבשל לעצמה מטעמים שחבל על הזמן!).

חתכתי את הטופו לקוביות (אחרי שהוצאתי נוזלים מיותרים, בנוהל, כפי שהסברתי בהקדמה של אטריות הסובה) והשריתי במרינדה אסייתית קלה ומתבקשת. אחרי שאורן חימם את הגריל ואוטוטו העלה את הבשר על האש, שיפדתי את קוביות הטופו על מיני שיפודים (אותם שיפודים שאני אוהבת לשפד את הסלמון טריאקי עליהם) ויחד עם קערת ברוקומיני, שתיבלתי צ'יק צ'אק (אם לא ניסיתם עדיין את הברוקמיני על האש אתם מפספסים ובגדול! אין נשנוש טעים כזה..), הגשתי למנגליסט הראשי שלי את התוספות היומיות למנגל.

תקשיבו.. אני חייבת לציין ששיפודי הטופו גנבו את ההצגה באותה ארוחה. הצריבה על המנגל הלוהט עשתה להם נפלאות והם חוסלו חיש מהר על ידי כולם, כולל הקרניבורים הכבדים. אין ספק שבפעם הבאה, אכין לפחות כמות כפולה. בנוסף, את קוביות הטופו אפשר להשרות ברוטב גם יממה מראש, ואם תצליחו מדי פעם גם לערבב ולהפוך את הקוביות ברוטב, מה טוב.. שיספגו טוב טוב את שלל הטעמים.

היום שבו צולמה המנה היה יום גשום ואפור ולכן החלטתי לנסות לצלות את שיפודי הטופו על מחבת פסים רותחת ומעט משומנת במקום על המנגל. גם שיפודים אלו יצאו מצוין! כתוספת לסלט הם סגרו לנו יופי של צהרים. כך שאם אין לכם מנגל או שפשוט לא מתחשק לכם להתעסק איתו, דעו שאפשר להמירו במחבת פסים.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

1 חבילה טופו קשה/מוצק, 300 גר'

2 כפות שמן חמניות + עוד לשימון הגריל

4 שיני שום כתושות

1 כף ג'ינג'ר מגורד

1/4 כוס רוטב סויה

2 כפות רוטב טריאקי דליל

2 כפות סירופ מייפל

כמה טיפות שמן שומשום

1 כף רוטב צ'ילי מתוק

פלפל שחור טחון טרי

אופציונאלי:

כמה טיפות שמן צ'ילי

הוראות הכנה:

מניחים את גוש הטופו על צלחת מרופדת נייר סופג ומניחים עליו חפץ כבד כמו ספר עב כרס, קרש חיתוך כבד וכדומה.

בזמן שהטופו מגיר את נוזליו, מכינים את המרינדה:

מחממים את 2 כפות השמן בסיר קטן, מוסיפים את השום הכתוש והג'ינג'ר המגורד ומטגנים, תוך כדי ערבוב מדי פעם, למשך כדקה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מוסיפים את הסויה, הטריאקי, המייפל, הצ'ילי המתוק ושמן השומשום (וגם את שמן הצ'ילי, אם משתמשים), מתבלים בפלפל שחור טחון טרי ומערבבים כדקה עד שמתאחד וקצת מבעבע. מסירים מהאש.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מנגבים את גוש הטופו, חותכים אותו לפרוסות ואז אותן לקוביות בערך בגודל 3*2.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מכניסים את קוביות הטופו לקערה או לתבנית קטנה עם מעט עומק, שופכים מעליהן את המרינדה החמה, מערבבים היטב כך שהמרינדה תעטוף היטב את כל הקוביות. עוטפים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לפחות לשעתיים ועד ליממה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אם מתאפשר, מערבבים והופכים את קוביות הטופו במרינדה פעם-פעמיים במהלך ההשריה.

משפדים את קוביות הטופו על שיפודים קטנים (או רגילים) וצולים על המנגל או על מחבת פסים דקות בודדות על כל צד, כאשר תוך כדי מורחים עליהם מהמרינדה שנותרה בקערה/תבנית.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מגישים מיד.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן