פופקורן ביתי + תיבול מנצח

לפני כמה שנים טובות נתי חברתי היקרה לימדה אותי להכין פופקורן ביתי בסיר במקום בשקיות הקנויות למיקרו.. שיעור זה היה אחד המשמעותיים מבחינת תרבות החטיפים והנשנושים כאן בבית. אין להשוות בין פופקורן ביתי בסיר לפופקורן משקית במיקרו.. הן מההיבט הבריאותי (בלי חומרים משמרים ושאר הכימיקלים וההפתעות שתמצאו שם) ובטח ובטח בכל הקשור טעם.

לא אשקר, ילדיי כמעט תמיד יעדיפו את הפופקורן הקלאסי עם מלח, ככה חם מהסיר – מדובר בחטיף המועדף עליהם (וכבר מזמן לא צריך את התירוץ של צפייה בסרט כדי שנעמיד סיר פופקורן כאן בבית). אמנם ניסיתי לאורך השנים לעניין אותם בוורסיות שונות של תיבול, כמו פופקורן מתוק לסוגיו, שאני מאד אוהבת.. אך ללא הצלחה מרובה (בשנים שגדלתי בלונדון נהגנו לקנות בקולנוע פופקורן מעורבב –  גם מתוק וגם מלוח, שזכור לי מאד לטובה). הדבר השתנה כשהגעתי לתערובת התבלינים המנצחת שכבר אציג בפניכם.

מצד אחד, תערובת התבלינים הזו מאד "בוגרת", למשל (ואני מדברת כאן מניסיון) הפופקורן המתובל הזה הוא הפרטנר המדויק ביותר לדרינקים. מצד שני, אבקת הסוכר בשילוב שאר התבלינים הופכים אותה לכזו שפשוט אי אפשר להגיד לה "לא". נוצר שם אותו טעם אומאמי שהוא בגדר ממכר, עבור שלל הגילאים. ראו הוזהרתם, מהרגע שמתחילים לנשנש את הפופקורן המתובל פשוט אי אפשר להפסיק.

ומה יותר חשוב מהטעם עצמו? תמצאו כאן הכל מהכל: מתוק, מלוח, חריף… קצת נגיעה של ביסלי גריל בזכות הכמון.. כל הטעמים מתחברים יחדיו ליצירת התיבול לנשנוש האולטימטיבי! ישנה אפשרות להפוך את הפופקורן למושחת עוד יותר, אם נוסיף יחד עם התיבול גם חמאה מומסת, נערבב היטב ונגיש. אמא'לה. בנוסף, אם אהבתם את התיבול, אני ממליצה להכין כמות ממנו ולשמור בצנצנת קטנה לשימושים הבאים.. הכמות במתכון היא ליותר מהכנה אחת, אפסנו את מה שנותר בכלי קטן/צנצנת לשימוש הבא.

שימו לב שכמות השמן וגרעיני הפופקורן אינה מדע מדויק ותשתנה בהתאם לסיר. אנחנו נרצה שהשמן יכסה את כל תחתית הסיר בשכבה אחידה דקה, אך לא דקה מדי (אל תתקמצנו). מעל שכבת השמן האחידה נפזר שכבה אחידה של גרעיני תירס, שימו לב לא להעמיס מעבר.

מצרכים:

צילום: דוד בכר/הארץ

להכנת הפופקורן:

2-3 כפות שמן חמניות

כ-1/3 כוס גרעיני פופקורן

לתיבול המנצח:

2 כפות גדושות אבקת סוכר

1 כפית שטוחה פפריקה

1 כפית מלח

1/2 כפית שום גבישי

1/2 כפית כמון

1 כפית שטוחה פתיתי צ'ילי

הוראות הכנה:

מערבבים בקערה קטנה (או ישירות בצנצנת) את כל מרכיבי התיבול: 2 כפות גדושות אבקת סוכר, כפית שטוחה פפריקה, כפית מלח, 1/2 כפית שום גבישי, 1/2 כפית כמון וכפית שטוחה פתיתי הצ'ילי.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מחממים את שמן החמניות בסיר בינוני/גדול גבוה, בעל מכסה מתאים, על להבה בינונית-גבוהה (השמן צריך לכסות את כל התחתית בשכבה דקה, אך לא דקה מדי).

מפזרים את גרעיני הפופקורן כך שיכסו את כל התחתית, כמה שיותר בשכבה אחידה.

צילום: דוד בכר/הארץ

סוגרים את הסיר עם המכסה וממתינים עד ששומעים שהגרעינים מתחילים להתפוצץ.

רק כשקצב ה-"פיצוצים" קטן וניתן להשחיל את המילה "פופקורן" בשלמותה בין פיצוץ לפיצוץ, מכבים את האש.

גם לאחר שתכבו את האש סביר שתשמעו עוד כמה התפוצצויות וזה בסדר גמור. מחכים עוד כמה שניות ורק אז מרימים את המכסה של הסיר.

צילום: דוד בכר/הארץ

מתבלים את הפופקורן בתיבול שהכנו (או רק במלח, אם אתם מתעקשים), מערבבים היטב, טועמים ומוסיפים עוד תיבול במידת הצורך. מגישים מיד.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

פאי רועים מוכן

פאי רועים

החורף הגיע בשעה טובה ואיתו מגיעים החשקים (לפחות אצלי) לתבשילים

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן