עוף מטוגן בסגנון KFC

בילדותי, גרה משפחתי כמה שנים בצפון קרוליינה, כפי שכבר סיפרתי לכם במתכון של הבננה קרים פאי הכה אהוב עליי. היינו אוכלים לא מעט מטעמים האופייניים לדרום ארצות הברית כמו מנות ברביקיו שונות, גריטס, ביסקיטס וכמובן.. עוף מטוגן.

אפילו העוף המטוגן מהדרייב טרו של קנטאקי פרייד צ'יקן זכור לי לטובה מהימים בהם אמי לא בישלה צהרים והחליטה לפנק אותנו בבאקט של עוף, לצד פירה הכי טעים שיש, ביסקיטס חמים חמים ורוטב גרייבי. ארוחת מלכים מושחתת בטירוף. היום נעשה מעין ניסיון העתקה וייבוא לאותו עוף מפורסם.

לפני שנתחיל, אני מודיעה מראש שזהו מתכון לא כשר – אין כאן תחליפים לצערי – יש להשרות את העוף ברוויון (buttermilk), זו השיטה וזה הסוד (כמו בהרבה מתכוני עוף הודיים למשל). מרינדת הרוויון הופכת את העוף לרך במיוחד וכך מתקבל קונטרסט טעים במיוחד בין החוץ הפריך של מעטה הקמח המתובל והמטוגן לבשר העוף הרך.

שימו לב שאת העוף נשרה ברוויון לפחות שעתיים. אידיאלי להשרות ערב לפני ההכנה (אפשר עד 24 שעות השריה) ולאחר מכן ההכנה קלילה ביותר – בדומה לשניצלים המקומיים שלנו. מה שכן, שיטת הטיגון כאן שונה: לא נטגן במחבת כפי שאנו מטגנים שניצלים, אלא בסיר עם עומק ומכסה. יש להקפיד לא לטגן יותר מ-3-4 חתיכות עוף במקביל.

נוסיף לסיר ליטר שמן (טיגון עמוק פר אקסלנס, אל דאגה אין זה אומר שהעוף סופג לתוכו יותר שמן משניצלים.. יש שיאמרו שדווקא בדיוק ההיפך) ונטגן חצי מהזמן עם מכסה, ולאחר שנהפוך את העוף נמשיך לטגן ללא מכסה. מה שכן, קשה לי לנקוב בדיוק בזמני טיגון – אלו ישתנו בהתאם לגודל הסיר, טמפרטורת השמן, גודל העוף וכו'.. זמני הטיגון ינועו בין 5-12 דקות לכל צד (הפעם הסתכלתי על השעון ושמתי לב שלקח בערך 7 דקות טיגון לכל צד). מבחן הצבע חשוב ביותר – אל תוציאו את העוף לפני שמשחים היטב (אך לא נשרף כמובן). יחד עם זאת, יש להקפיד לא לטגן על להבה גדולה מדי שלא ייווצר מצב בו המעטה הפריך של העוף כבר מאד שחום ובשר העוף עדיין לא עשוי מספיק. אם אינכם בטוחים שהעוף מוכן מבפנים – בדקו את חתיכת העוף הראשונה שמוכנה וכך תסיקו מסקנות.

את העוף השחום-זהוב שלנו אני ממליצה להניח עם סיום הטיגון על רשת תנור, המונחת מעל תבנית תנור מרופדת נייר סופג, כך נפטר משמן מיותר אך עדיין נשמור על פריכות. אם אין בידיכם רשת תנור מברזל – פשוט הניחו את פיסות העוף המטוגנות ישירות במסננת, כפי שעשינו במתכון של העוף חמוץ מתוק.

מבחינת תיבול, אני בחרתי להוסיף אך ורק מלח ופלפל (שימו לב שמתבלים גם את מרינדת הרוויון וגם את הקמח שבציפוי). מי שרוצה מוזמן להוסיף תבלינים נוספים, כמו פלפל קאיין לחריפות, פפריקה מתוקה וכדומה. בעיניי, במקרה של המתכון הזה less is more ובאמת שאין צורך בתיבול נוסף למלח ולפלפל.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

כ-10 שוקיים או 5 כרעיים מפורקות, עם העור

1 קרטון גדול של רוויון (1 ליטר)

כ-2 כפות מלח + כפית מלח

1 כפית גדושה פלפל טחון + פלפל שחור טחון טרי

1 וחצי כוסות קמח

כ-1 ליטר שמן חמניות/קנולה לטיגון עמוק

הוראות הכנה:

מכניסים את חלקי העוף לקערה ומערבבים עם הרוויון, 2 כפות מלח ופלפל שחור טרי בנדיבות. עוטפים ומכניסים למקרר לפחות לשעתיים ועד יממה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מערבבים בקערה גדולה את הקמח יחד עם כפית המלח הנותרת וכפית גדושה פלפל טחון.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מוזגים את השמן לסיר עמוק וגדול, בעל שוליים גבוהים ומכסה ומחממים על להבה בינונית-גבוהה.

מסדרים מדף רשת מהתנור מעל תבנית תנור מרופדת נייר סופג לצד הכיריים.

מוציאים את חלקי העוף מתערובת הרוויון (נפתרים מהרוויון שנותר) ומכניסים אותם לקערת הקמח המתובל. טובלים ומסובבים את העוף בתערובת הקמח כך שייעטף היטב.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מנערים את הקמח המיותר מחלקי העוף ומכניסים לסיר השמן החם עם העור כלפי מטה. יש לטגן בקבוצות של כ-3-4 חלקי עוף בו זמנית (תלוי בגודל הסיר שלכם) ולא להניח את חלקי העוף בצפיפות בתוך הסיר. מכסים את הסיר עם המכסה ומטגנים למשך כ-5-15 דקות (כאמור אני טיגנתי הפעם כ-7 דקות על כל צד).

הופכים את חלקי העוף ומטגנים עוד כ-5-15 דקות ללא המכסה, עד שאלו מבושלים היטב ובצבע חום זהוב – לא לפני.

מעבירים את העוף המטוגן לרשת ומגישים חם או בטמפרטורת החדר.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
קרמיקה: שגית אגם
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
6 תגובות
  1. רותי הגב

    היי מה צריכה להיות טמפ'השמן

    • מיכל הגב

      הי רותי,
      לא מדדתי עם מדחום, עליו השמן להיות בחום בינוני גבוה – כשמכניסה שפריץ של מים רועש/כשמכניסה מקל של כף עץ הרסה בועות מסביב (שיטות סבתא שלי..). אם עובדת עם מדחום – סביב ה-180 מעלות.

  2. דנה הגב

    הי, המתכון נוסה עם שוקיים וזכה להצלחה! ניתן להחליף לחזה עוף
    במקום שוקיים?
    תודה רבה

    • מיכל הגב

      איזה כיף שאהבת! חזה עוף הרבה פחות עסיסי אז נראה לי שפחות כדאי.. אם כבר אולי רצועות של חזה עוף שלם/פילה עוף, לא פרוס לשניצלים.

  3. אלה הגב

    ניתן להחליף רוויון עם שמנת מתוקה?

השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן