עוגיות שוקולד צ'יפס מדהימות (כמו של levain)

את המתכון המצוין הזה העבירה לי חברה ניו יורקית כבר לפני כמה שנים טובות ואני פשוט לא מאמינה שרק הגעתי לבדוק אותו לאחרונה. המתכון הוא מתכון copy cat של עוגיות השוקולד צ'יפס המפורסמות בניו יורק, אם לא בעולם כולו..  אני מדברת על העוגיות של levain כמובן, הבייקרי המפורסם מניו יורק, שאין ביקור בה שאני לא עוצרת בסניף הראשון שלהם באפר ווסט סייד ומתפנקת על עוגייה שמנמנה והכי טעימה שיש.

האמת היא שעדיין, בכל פעם שאני שם, בנוסף לעוגיית השוקולד צ'יפס הרגילה (שאצלם כוללת גם אגוזי מלך), אני מתפתה לנסות עוגיה נוספת מהמבחר, אך תמיד, בסופו של דבר ה-"פשוטה" היא הטעימה מכולם, בעיניי. דרך אגב, גם למתכון זה אתם מוזמנים להוסיף חופן אגוזי מלך קצוצים גס, אצלי מעדיפים לדבוק בשוקולד בלבד.

במתכון שהועבר אליי נדרש לחלק את הבלילה ל-12 כדורים גדולים, כדי לקבל באמת עוגיות גדולות, שמנמנות, עבות ומעט לא אפויות מבפנים כמו של levain. אך אני מעדיפה להכין עוגיות מעט קטנות יותר ועשויות יותר. אני מחלקת את הבלילה ל-16 כדורים במקום 12, אפשר גם ליותר, אם אתם מעדיפים עוגיות קטנות ופריכות יותר. לכו על מה שאתם אוהבים. אני ממליצה לקרוץ את כדורי הבלילה עם הידיים (לכן כדאי קודם לתת לבצק לנוח 15 דקות במקרר, שיהיה נוח ופחות דביק), אך אם אתם מעדיפים, אפשר להשתמש בשתי כפות או כף גלידה קפיצית.

אשתף אתכם ששנים אני אופה עוגיות שוקולד צ'יפס לפי המתכון שעל האריזה הצהובה של השוקולד צ'יפס של אופנהיימר (כן, כן!!), בדומה לפרק ההוא של חברים .. כמובן עם חמאה במקום מרגרינה ועוד שינויים מובנים מאליהם. אז האמת היא, תתפלאו אולי לגלות, שהמתכון הזה לא מאד שונה. לא תמצאו פה שום מרכיב מפתיע, כל החשודים המיידיים נמצאים פה.

המדד הכי טוב למידת הצלחתן של העוגיות הוא מהירות חיסול העוגיות בכל פעם שנאפו במטבחי בשבועות האחרונים. פשוט אי אפשר לעמוד בפניהן! יש שיאמרו (כמו חגי אחי), שהעוגיות דווקא משתבחות לאחר שמתקררות, אך לדעתי כשהן יוצאות חמות מהתנור, יש מעט פינוקים מתוקים טעימים יותר בעולם.

אם גם אצלכם בבית מכורים לעוגיות שוקולד צ'יפס, אני ממליצה בחום לשמור ולגזור מתכון זה. הכינו אותו פעם, פעמיים וגלו מה הנוסחה המדויקת לכם מבחינת גודל העוגייה, זמן האפייה והתוספות שתצרפו אם בכלל (מי שרוצה מוזמן להוסיף גם עדשים, למשל, ולא רק אגוזים).

מתכון זה מצטרף למתכונים נוספים כאן בבלוג שכוללים שוקולד צ'יפס, כמו פאי עוגיית השוקולד צ'יפס, עוגת הקוקוס ושוקולד צ'יפס הבחושה, עוגת רסק תפוחים עם שוקולד צ'יפס ותבלינים, עוגיות הגרעינים ושוקולד צ'יפס ועוד.

אני מאד אוהבת את המלח הדומיננטי במתכון, אך אם אתם פחות מתחברים לשילוב (המעולה!) של מתוק ומלוח, הפחיתו לכפית במקום כפית וחצי. בנוסף, אלו עוגיות מתוקות מאד (אין מה לעשות, אני נאמנה כאן למקור). מי שרוצה אותן פחות מתוקות, מוזמן לוותר על 1/4 כוס סוכר חום כהה.

מצרכים:

צילום :הדס פרוש/הארץ

225 גר' חמאה קרה חתוכה לקוביות

1/2 כוס סוכר לבן

3/4 כוס סוכר חום כהה

2 ביצים בגודל L

1 כפית תמצית וניל

2 ו-3/4 כוסות קמח

1 כפית אבקת אפייה

1/4 כפית סודה לשתייה

1 וחצי כפיות מלח

2 כוסות שוקולד צ'יפס (בשקית שוקולד צ'יפס של 300 גר')

הוראות הכנה:

מחממים את התנור לחום של 190 מעלות.

מכניסים לקערת המיקסר את קוביות החמאה הקרה יחד עם שני סוגי הסוכר ומערבלים על מהירות בינונית-גבוהה עד לקבלת תערובת קרמית ואוורירית.

צילום :הדס פרוש/הארץ

תוך כדי ערבול, מוסיפים את 2 הביצים ותמצית הוניל וממשיכים לערבל עד לקבלת תערובת אחידה.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

במקביל, מנפים ומערבבים בקערה נפרדת את כל היבשים: הקמח, הסודה לשתיה, אבקת האפייה והמלח.

צילום :הדס פרוש/הארץ

בעזרת לקקן מורידים את הבלילה מהדפנות וממשיכים לערבל.

מוסיפים את היבשים לקערת המיקסר, תוך כדי ערבול איטי, וממשיכים לערבל רק עד לקבלת תערובת אחידה.

צילום :הדס פרוש/הארץ

מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומקפלים אותם פנימה לתוך הבלילה בעזרת לקקן.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

מכניסים את הבצק לקירור לכ-15 דקות.

בעזרת ידיים רטובות/שתי כפות/כף גלידה קפיצית מניחים כדורים של בלילה במרווחים על תבניות תנור מרופדות נייר אפייה. אם רוצים עוגיות גדולות ועבות כמו ב- levain, יוצרים רק כ-12 כדורים גדולים, אני מעדיפה וממליצה ליצור כ-16 כדורים קטנים יותר (אך עדיין מכובדים).

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

אופים למשך כ- 10 דקות (בדקו את התנור כבר אחרי 8 דקות). שימו לב שהאפייה ממשיכה גם לאחר שתוציאו את התבנית מהתנור, לכן הוציאו את העוגיות בזמן, אלא אם כן אתם אוהבים את העוגיות שלכם יותר עשויות ופריכות.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

פרפה אוראו

מקפא אוראו

כפי שסיפרתי לכם בפוסט של הסלמון במיסו ומייפל, עברנו לא

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן