סלט שעועית בובס

את הסלט הבא דודתי זיוה מרבה להכין משום אהבתם הגדולה של בני משפחתה לשעועית בובס  – אותה שעועית לבנה, גדולה ובשרנית (או בשמה השני: שעועית לימה). השעועית בובס/לימה היא קטנייה עשירה במינרלים, חלבונים, סידן וברזל – תוספת מעולה לכל תפריט וכל ארוחה.

זיוה מספרת שסבא מישה שלי ז"ל מאד אהב את הסלט הזה, שזו בפני עצמה סיבה מספקת עבורי להכין אותו.. געגועיי לסבי גדולים וקבועים וכשאני מבשלת אוכל שאהב או בישל אני באיזשהו אופן מרגישה קצת יותר קרובה אליו..

בדומה למנות שונות עם קטניות (כמו הטשולנט שלי או החומוס של השריף למשל), גם במקרה של הסלט הזה יש להשרות את השעועית לפחות 12 שעות לפני הכנת המרק ולהחליף את מי ההשריה לפחות פעם אחת.

לאחר ההשריה, מבשלים את השעועית במים רותחים לא מומלחים (המלח הופך את השעועית לקשה יותר לפי דודתי) ולאחר מכן מרכיבים את הסלט בקלות עם השעועית המבושלת. אני אוהבת שהשעועית לא רכה מדי, אלא יותר קשה ונגיסה – לכו על מה שאתם אוהבים, אם אתם אוהבים אותה רכה יותר, פשוט בשלו עוד קצת.

מבחינת תיבול הסלט, האפשרויות רבות ומגוונות – פה שילבתי גם פטרוזיליה וגם כוסברה כי.. למה לא? . זיוה במקור מוסיפה רק פטרוזיליה (אחרת סבתי, שגם מאד אוהבת את הסלט, לא תיגע בו..). בנוסף לבצל האדום והשום שבסלט, הוספתי גם פלפל ירוק חריף (בהמלצתו של ארז אחי שהתחבר לסלט באחת הארוחות האחרונות) וחצאי עגבניות שרי בשביל הצבע, העסיס והנשמה – הוסיפו רק מה שאוהבים מתוך אלה, הסלט יהיה מוצלח גם אם תחסירו חלק מהמרכיבים. על כל אלה רק נותר להוסיף את החשודים המיידים, הלא הם שמן זית, לימון, מלח ופלפל והופ: קיבלתם סלט שעועית בובס עשיר מצד אחד, אך קליל, מצד שני.

את סלט שעועית הבובס אפשר להכין מראש –  הוא לא נמנה בין הסלטים שיש להרכיב ברגע האחרון, גם אם תרכיבו אותו כמה שעות לפני – הוא יהיה מעולה בעת ההגשה.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

1 וחצי כוסות שעועית בובס/לימה (כ-250 גר'), מושרית לפחות 12 שעות

חופן עלי פטרוזיליה קצוצים דק

1/4 בצל אדום/1 שאלוט קצוץ

2-3 שיני שום כתושות

מיץ מחצי לימון

1/4 כוס שמן זית

מלח ים

פלפל שחור טחון טרי

אופציונאלי:

חופן עלי כוסברה קצוצים דק

חופן עגבניות שרי חצויות/ חתוכות לרבעים, אם גדולות

1/2 פלפל ירוק חריף קצוץ דק

הוראות הכנה:

מבשלים את השעועית בסיר עם מים מורתחים במשך כשעה עד שרכה מספיק לאכילה, אבל עדיין נגיסה ולא דייסתית. מסננים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מכניסים את השעועית המבושלת לקערה, מוסיפים את עשבי התיבול הקצוצים (הפטרוזיליה ו/או הכוסברה, לפי מה שמחליטים), הפלפל הירוק החריף, הבצל הקצוץ, השום הכתוש, עגבניות השרי (אם משתמשים), מיץ הלימון, שמן הזית, המלח והפלפל. מערבבים היטב, טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אפשר להגיש מיד או כעבור כמה שעות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
2 תגובות
  1. אילנה הגב

    תודה מיכל יקרה,
    לפני שנים אכלתי ביוון שעועית בובס מבושלת ברוטב אדום פיקנטי, כתוספת למה בשרית, ואני לא יכולה לשכוח אותה…המרקם היה כמו של ריבה…ניסיתי לשחזר בבית ללא הצלחה…גם לא מצאתי מתכון לזה…מחכה שמישהו פעם יכתוב… 🙂

    • מיכל הגב

      איזה קטע- גם אני אכלתי מנה דומה ביוון בקיץ האחרון ולא הצלחתי לשחזר לשביעות רצוני כשחזרתי ארצה. אין ברירה כנראה שנצטרך לנסוע שוב ליוון

השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן