אצבעות פילו תפוחים

על אצבעות התפוחים המפורסמות של שגית אני שומעת כבר שנים מבעלה האהוב, הלוא הוא שאולי היקר שלנו, או כמו שלין קוראת לו "מקגייוור" (תואר שמתאים לו עד מאד ).

שגית, דרך אגב, היא אותה "שגית אגם", קרמיקאית בחסד, אשר חתומה על הרבה כלי קרמיקה מהממים בהם אני מצלמת מנות בחודשים האחרונים. האמת היא, שקצרה היריעה מלתאר את כישוריה הרבים של שגית, שבנוסף להיותה קרמיקאית בוגרת בצלאל ואם ל-4 גברברים, היא גם מעסה רפואית, אמנית בנשמה וגם, בין היתר, אשפית במטבח. מסתבר שאת אצבעות התפוחים המפורסמות והקלות להכנה שלה, אין אחד שלא מכיר בסביבתה. לכן, בתיאום קוסמי עם חיבתי הגדולה לפילו לאחרונה (כפי שסיפרתי לכם במתכון הזה), החלטתי שאני חייבת לנסות אותן.

מדובר במתכון קל שבקלים עם מעט מאד מצרכים שאת רובם גם ככה יש לכם במטבח, ככל הנראה. מתקבל קינוח מפנק ויפה במיוחד. לצד גלידה או ככה לצד הקפה, לסיום ארוחה או כנשנוש מפנק של אחר הצהרים – אצבעות התפוחים הללו יתאימו בכל מצב, אין מקום לנפילה. הכי טעים להגיש אותן חמימות מהתנור עם אבקת סוכר מעל, באמת שלא צריך הרבה מעבר.

האמת היא שעד היום יצא לי לאפות רק תפוחים ירוקים (כמו במתכון הזה, הזה והזה למשל), אך באצבעות האלו שגית משתמשת דווקא בתפוחים אדומים. בחרתי בתפוח "אמצע", הלוא הוא ה"פינק ליידי" האהוב על בני ביתי. האמת היא שנדמה לי כי האצבעות יצליחו עם רוב התפוחים, אז לכו על מה שטעים וזמין לכם. שימו לב כי אפילו אין צורך לקלף את התפוחים (כמובן לא לשכוח לנקות אותם כמו שצריך ) – מתכון קליל כבר אמרתי נכון?!

בנוסף לריבועי בצק הפילו ושמיניות התפוחים, יש רק עוד שני מרכיבים הכרחיים למתכון: מעט חמאה מומסת ומעט סוכר. שגית בחרה בסוכר חום דמררה וכך גם אני עשיתי – כמובן שניתן להמיר לסוכר לבן/חום/קוקוס. על דעת עצמי החלטתי לפזר גם מעט קינמון בחלק מהאצבעות ובעיניי התוצאה מטריפה אפילו יותר – הרגישו חופשי להוסיפו גם כן, הרי שילוב של תפוחים וקינמון מתבקש, לא?

כמובן שהמקום לוורסטיליות היא רבה – מי שרוצה יכול להוסיף גם אגוזים קצוצים או צימוקים, לדוגמא – אך בעיניי ממש אין צורך, במקרה של המתכון הזה לגמרי מומלץ to keep it simple. מה שכן, שימו לב כי אין ממש מידות במתכון זה, היות ואלו ישתנו בהתאם למספר האצבעות שתרצו להכין. קחו בחשבון שכל תפוח שווה 8 אצבעות ותמשיכו משם (כאשר חבילת עלי פילו מתאימה בערך ל-5 תפוחים, 40 אצבעות).

אספר לכם כי מאז הפעם הראשונה שגלגלתי את אצבעות התפוחים האלו, יצא לי לחזור אליהם כבר מספר פעמים כתוספת לשולחן הקינוחים שלי ותמיד הן מתחסלות.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

חבילת עלי פילו מופשרת

תפוחים חתוכים לשמיניות (עם הקליפה)

חמאה מומסת (100 גר' או פחות, תלוי כמה מכינים)

סוכר חום דמררה לפיזור (כפית שטוחה פר אצבע אחת)

אופציונאלי: מעט קינמון טחון

הוראות הכנה:

מניחים את חבילת עלי הפילו על משטח העבודה וחותכים לשניים, כך שיש שתי ערימות של מלבני פילו. עורמים את העלים לערימה אחת.

מחממים את התנור לחום של 200 מעלות.

מרפדים תבנית תנור בנייר אפייה ומניחים ליד משטח העבודה.

כעת, מתחילים להרכיב את אצבעות התפוחים:

מברישים את עלה הפילו בחמאה המומסת, מניחים במרכז חלקו הקרוב עליכם (הצר) שמינית תפוח, מפזרים כפית סוכר על יתר העלה (מי שמעוניין מוסיף גם מעט קינמון), מקפלים את צידי הבצק מעל התפוח ומגלגלים עד להיווצרות מעין סיגר.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מניחים את אצבע הפילו עם הקפל כלפי מטה על נייר האפייה וממשיכים באותו אופן להכין את יתר העלים, בהתאם לכמות שמתחשק לכם לאפות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אופים עד להזהבה במשך כ-15 דקות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מפדרים במעט אבקת סוכר ומגישים חם או בטמפרטורת החדר.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

בנופי פאי

בנופי פאי הוא אחד ה- guilty pleasures האהובים עליי. במקרה

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן