עוגיות שיבולת שועל, חמאת בוטנים וקקאו ללא אפייה

חברינו האהובים, aka "הקמזלים", כבר יותר משנה גרים ברומניה (כפי שסיפרתי לכם בפוסט של קיש הבצל המצוין). באחד הביקורים האחרונים שלהם, נועה סיפרה לי אודות עוגיות שיבולת שועל שאחת האימהות הביאה לאירוע בבית ספר האמריקאי  שבו לומדות הבנות. נועה לא התבלבלה ומיד ביקשה את המתכון עבור הבלוג של חברתה מהלבנט.

"לא קראתי אותו אפילו", היא שיתפה, "סומכת עלייך שתבדקי אותו ואם יהיה משובח- פשוט אכין אותו מהבלוג". תודו שמתחשק לכם לחבק אותה. טוב, לי כן .

מבט חטוף במתכון הכה-אמריקאי גילה כי מדובר בעוגיות קוואקר, חמאת בוטנים וקקאו, ללא אפייה וללא ביצים – גיוון נחמד ומגניב. אם כן, בדומה לכדורי שוקולד ללא שוקולד או ממתקי השוקולד, לא נזדקק כאן לתנור. פשוט נחמם כמה מהמרכיבים בסיר, אליהם נוסיף עוד כמה מרכיבים, נערבב, נשטח על תבנית ונחכה שיתקשו. אני לקחתי את שלב ההתקשות צעד אחד קדימה, והוספתי ביקור במקרר או במקפיא – גם כי שם העוגיות יתקשו מהר וטוב יותר וגם משום שבעיניי העוגיות האלה  טעימות יותר כשהן מוגשות קרות (כמו נקמה )..

מבט חטוף נוסף במתכון הבהיר כי אין ספק שיש להוריד בכמויות הסוכר (בכל זאת מתכון אמריקאי ) ואכן כך עשיתי – קיצצתי את הסוכר בחצי, מה שלגמרי לא פגע בטעם בעיניי. בנוסף, לפי המתכון המקורי יש להשתמש בחמאת בוטנים גסה (צ'אנקי), עם חתיכות קטנות של בוטנים. אספר לכם שהכנתי אותן פעם עם חמאת בוטנים חלקה ופעם שניה עם חמאת בוטנים גסה – ואכן הגסה עושה עבודה טובה יותר במקרה הזה – הבוטנים הקצוצים מעניקים לעוגייה קראנצ'יות כיפית ולכן אמליץ לנסות להקפיד על שימוש בחמאת בוטנים זו.

דגש נוסף שיש להקפיד עליו הוא בישול תערובת החמאה, הסוכר, החלב והקקאו דקה וחצי נוספות לאחר שהיא רותחת – זהו שלב חשוב למען התגבשות העוגייה. שימו לב כי יש להשתמש בקוואקר להכנה מהירה (אותו אחד שעדיין הולך אצלי על דייסות בקצב מסחרר בימי החורף) ולא בשיבולת שועל רגילה (בה השתמשנו במתכון של הגרנולה או חטיפי הבריאות הביתיים למשל).

בפעם הראשונה שהכנתי את העוגיות, בדיוק שני אחיי קפצו לביקור, ופשוט ביצעו חיסול שיטתי של קופסת העוגיות. בכל פעם שעברו ב"מקרה" ליד המקרר, פתחו את הדלת, משל היה זה ארון, ולקחו עוד עוגייה, עד שהפלא ופלא.. הקופסא התרוקנה – מעניין .

מצרכים:


צילום :תומר אפלבאום/הארץ

1/2 כוס חלב

120 גר' חמאה

3/4 כוס סוכר

4 כפות קקאו

1/2 כוס חמאת בוטנים גסה

3 כוסות קוואקר לבישול מהיר

1 כפית תמצית וניל

הוראות הכנה:

בסיר בינוני, על להבה בינונית, מערבבים חלב, סוכר, חמאה וקקאו.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מחכים לרתיחה ומבשלים עוד דקה וחצי, תוך ערבוב.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מסירים מהאש ומערבבים פנימה את חמאת הבוטנים, הקוואקר ותמצית הוניל.


צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מרפדים תבנית תנור או מגש בנייר אפייה ובעזרת שתי כפיות מניחים תלוליות של תערובת על גבי נייר האפייה, יש להקפיד להשטיח מעט את התערובת עם גב הכפית.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מקררים את העוגיות עד שמתקשות.

שומרים במקרר/מקפיא עד להגשה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
קרמיקה: שגית אגם

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
2 תגובות
  1. מיכל הגב

    איך ניתן להפוך את העוגיות לטבעוניות? מה יחליף את החמאה?

השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן