גזר חי מתוק

גזר חי, גדר מתוק, גזר מגורד..או איך שלא קראו לפינוק המתוק והבריא הזה בילדותכם.. הסתבר לי שהוא היה חלק מהילדות של הרבה מאיתנו. אספר לכם שמנת הגזר הזו דווקא לא הייתה מנה קבועה בילדותי (למרות שסבתי טוענת שהייתה קבועה בביתה..), אך אני זוכרת שאכלתי אותה מספר פעמים כשהתארחנו אצל חברים של הוריי והיא ממש, אבל ממש מצאה חן בעיניי.

עד כדי כך הגזר המגורד-החי-המתוק נחרט בזיכרוני, שבמהלך הבידוד המשפחתי, כשכולנו חלינו בקורונה, סימסתי את יפה, חברתה המקסימה של אמי (שחתומה על אצבעות השוקולד הנדירות האלה) וסיפרתי לה שאני זוכרת שאכלתי את המנה הזו אצלה לפני אי אלו שנים (כן, אני קצת מפחידה.. אני יודעת ומודעת ) ושאני רוצה לשחזר אותה אחד לאחד עכשיו עבור ילדיי (ועבורי כמובן.. על מי אני עובדת?).

מדובר בקינוח/פינוק מתוק, שממש מפוצץ בבריאות וויטמינים (נכון יש כאן גם קצת סוכר.. אותו אפשר להוריד/להוסיף בהתאם לטעם). אך למעט אותו סוכר, שאין בעיה להמירו במייפל, סילאן או דבש, אם אתם מעדיפים (אני החלטתי לדבוק במקור בעניין זה), תמצאו במנה המון גזר טרי ומגורד, מיץ תפוזים סחוט טרי ומעט תמצית וניל (שניתן להמיר לסוכר וניל, אותו היו מוסיפים בעבר). אם תחשקו בקיק של חמיצות, אז ניתן להוסיף קצת מיץ לימון סחוט טרי.

אני ממליצה על גירוד הגזר בפומפייה ולא במג'ימיקס במקרה הזה, משום שאנחנו רוצים את מיצי הגזר שמתקבלים בגירוד על פומפייה דקה.

יש שאוהבים להוסיף לגזר חי צימוקים, בהירים או כהים, וגם שמעתי על ורסיות בהן מוסיפים פרוסות דקות של בננה (כמו שסבתא של עדידס היתה עושה) ואפילו על תוספת של אננס (משימורים כמובן.. מתכון אולד סקול כבר אמרנו? ). אני החלטתי ללכת על הגרסה הכי פשוטה שהיא גם הכי מוצלחת בעיניי, ללא תוספות בכלל. אם אתם בעניין של תוספות, דעו שגם פקאנים או אגוזי מלך קצוצים גס הם אופציה, ובכל מקרה אוסיף את כל אלו ברשימת האופציונאליים במתכון.

זהו מתכון שאין בו משמעות רבה לכמויות, משום שאלו ישתנו בהתאם לכמות הגזר שתרצו להכין, בהתאם לכמות המיץ ומידת המתיקות של התפוזים הספציפיים שתשתמשו בהם וגם בהתאם לטעמכם (בעניין הסוכר והלימון למשל). אם כן, יש להתייחס לכמויות במתכון כהמלצה בלבד. קחו בחשבון שטעמה האמיתי של המנה יתקבל רק לאחר שהגזר יישב כשעתיים במקרר, יגיר נוזלים ויתמזג עם המיצים, בדומה לתהליך בסלט הגזר הפיקנטי, רק בגרסה מתוקה.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

6 גזרים טריים, מקולפים ומגורדים על פומפיה דקה

2-3 תפוזים גדולים סחוטים

1 כפית תמצית וניל

2-3 כפות סוכר

תוספות אופציונאליות:

חופן צימוקים בהירים או כהים

בננה פרוסה לפרוסות דקות

קוביות אננס

חופן אגוזי מלך או פקאנים קצוצים גס

כף מיץ לימון

הוראות הכנה:

מכניסים לקערה את הגזר המגורד (כולל הנוזלים שהצטברו), מיץ התפוזים, תמצית הוניל והסוכר (תתחילו עם כף גדושה) ומערבבים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אם רוצים, מוסיפים בשלב זה גם את כף מיץ הלימון ו/או פרוסות הבננה ו/או הצימוקים ו/או האגוזים.

מערבבים, טועמים ומחליטים אם יש צורך להוסיף עוד סוכר או עוד מיץ תפוזים או גם וגם.

מכסים ומניחים במקרר לפחות שעתיים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מגישים בצלוחיות/כוסות קטנות ודואגים שבתוך כל כוס יהיה גם הרבה מיץ.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
2 תגובות
  1. מיכל ב הגב

    סלט הויטמינים של ילדותי.
    אנחנו מוסיפים גם 1/4 כפית מלח שמדגישה את המתיקות (וממעיטה את כמות הסוכר), מיץ וגרידה מלימון שלם, דקיקה דקיקה מהמיקרופליין. אחרי מנוחה של כמה שעות- הטעם הופך למבושם וקסום.

השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן