ממרח סלמון מעושן ושמנת

אני חובבת מושבעת של בייגל עם קרים צ'יז וסלמון.. כמעט תמיד כאשר נקרית בפניי הזדמנות (ומצפון ) אזלול אחד בשמחה.. מדובר פשוט בשילוב שעובד מעולה בעיניי. אז נשאלת השאלה: מדוע לא להכין בעצמנו, ממש בקלי קלות, ממרח שמנת סלמון מעושן טעים ומיוחד?

יש כמה וכמה מקומות שמוכרים ממרח שמנת סלמון, ממש all in one, ולרוב התוצאה מאד נחמדה. בממרח שכבר אציג בפניכם יש כמה ניונאסים קטנים, שהופכים אותו מעוד ממרח נחמד לממרח שווה במיוחד. למשל, אני מוסיפה כף מיונז חזרת, שנותן קיק מעולה בעיניי (אין שום בעיה להמיר אותו בכפית שורש חזרת מגורד או במעט וואסבי). ממרח החזרת, ששילבתי כבר בסלט תפוחי האדמה המעולה הזה, הוא אחלה תוספת לבית ומשדרג הרבה רטבים וכריכים. מי שפחות מתחבר, כמובן שמוזמן לוותר עליו, המנה תצא נפלאה גם בלעדיו.

עוד מרכיב שאני ממליצה להוסיף הוא השמיר. אני יודעת ששמיר הוא ירק שנוי במחלוקת, אבל מעט ממנו ממש מקפיץ את הממרח, ולא משתלט, אז אל תוותרו עליו. יתר על כן, שימו לב שבנוסף לגבינת שמנת (תבחרו אתם את אחוזי שומן, אבל אנא לא פחות מ-16%, אנחנו רוצים את הדבר האמיתי פה ), נוסיף גם שמנת חמוצה, שמעניקה מרקם קליל יותר וחמיצות נפלאה. אני הוספתי שמנת חמוצה 15%, אתם מוזמנים לבחור שמנת שמנה או רזה יותר.

כמו במתכונים רבים, גם במתכון זה יש המון מקום למשחק. מעוניינים בממרח מעט יותר פיקנטי? הוסיפו שן שום לסיפור (אפקט "השום-שמיר" בעצם) או בכלל קצת פלפל שיפקה.. כל פעם ייצא ממרח אחר בהתאם למה שזמין ואוהבים.

ממרח הסלמון המעושן והשמנת הזה הוא תוספת מעולה לבראנצ'ים וארוחות בוקר או לארוחת ערב קלילה או לצד דרינקים. על בייגל, לחם טוב אחר, כמטבל עם מקלות ירקות, כחלק מבופה.. איך שלא תרצו, גם פשוט ככה עם כפית . הממרח מחזיק יופי כמה ימים במקרר בכלי סגור ואפילו משתבח במקרר, כך שאפשר בכיף להכין גם כמה ימים לפני ההגשה.

מצרכים:

צילום :הדס פרוש/הארץ

100 גר' סלמון מעושן, חתוך גס

1 מיכל גבינת שמנת (225 גר'), בטמפרטורת החדר אם אפשר

1/2 כוס שמנת חמוצה

1 כף מיץ לימון

מעט גרידת לימון

1 כף ממרח/מיונז חזרת

1 כף עלי שמיר

1/2 כפית מלח

פלפל שחור טחון טרי

הוראות הכנה:

מכניסים למעבד מזון את גבינת השמנת, השמנת החמוצה, מיץ הלימון, ממרח החזרת, עלי השמיר, הסלמון המעושן, טחינה יפה של פלפל שחור ו-1/2 כפית מלח ומעבדים עד לקבלת מחית אחידה.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

טועמים ומתקנים תיבול במידת הצורך.

שומרים בכלי סגור במקרר עד להגשה.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

עד לפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן