כדורי גבינה וקדאיף

המנה הבאה הוגשה לנו כמנה ראשונה כחלק מארוחת ערב נפלאה בחופשה האחרונה שלנו ביוון. מאד נהננו ממנה, רק שרוב באי השולחן הסכימו כי היא הייתה מתאימה יותר בשלב הקינוח או כחלק ממזנון בוקר/בראנץ' כיפי.

למרות שתיארתי לעצמי מי מהם החשודים המידיים במנה, ליתר ביטחון, ביקשתי מהשף את המתכון. הוא שיתף כי כדור הגבינה מורכב משני סוגי גבינות מקומיות: מעין ריקוטה ומעין קוטג' עדינה יוונית. את הכדורים הוא ציפה בשערות קדאיף שנעטפו בחמאה מומסת ואת כל הטוב הזה טיגן בשמן עמוק. את המתיקות העניק למנה על ידי דבש שזילף בנדיבות מעל כדורי הקדאיף החמים. פשוט נפלא.

עם חזרתי ארצה ולשגרת מטבחי המבורכת, ולאחר כמה ניסיונות של שחזור המנה, גיליתי כי המנה יוצאת לא פחות ממעולה גם כאשר היא אפויה ולא מטוגנת בטיגון עמוק. איזה כיף! כמובן שמי שרוצה לדבוק במקור מוזמן לטגן במקום, אך ממש מדובר בבזבוז מיותר של קלוריות משום שהגרסה האפויה באמת מוצלחת ביותר.

בנוסף, גיליתי כי דווקא השילוב של ריקוטה יחד עם גבינת טוב טעם (גבינה נפלאה לאפייה ששילבנו כבר בלא מעט מתכונים כאן בבלוג, כמו בורקס החצילים והמלאי של סבתא שלי, בין היתר) הכי מתאים. מבחינת סוג הריקוטה, הלכתי על ריקוטה פרסקה (9%) האהובה עליי, שגם כיכבה כבר בהרבה מתכונים בבלוג, כמו עוגת הריקוטה-תפוז הבחושה, גבינת הריקוטה האפויה בתנור, ברוסקטת הריקוטה ועוד. אם אין לכם ריקוטה פרסקה, אין שום בעיה להמירה בריקוטה רגילה, רק שימו לב שלא תהיה מלוחה.

על אף שהשף היווני לא שילב גרידת לימון במתכונו המקורי, אני חושבת שזו מוסיפה המון במנה זו, אם בתוך תערובת הגבינות או אם מגורדת מעט מעל כדור הקדאיף יחד עם זילוף הדבש. במנה המצולמת בחרתי לגרד את הגרידה מעל הכדור (גם תראו איך הצטלם יפה ), אך הגרידה תעניק את המשב הרענן שלה גם בתוך תערובת הגבינה – לשיקולכם. כמובן שהמנה נפלאה גם בלעדיה. גיוון נוסף הוא לשלב בתערובת הגבינה חמוציות קצוצות, בדומה למנת המלאי.

כפי שכתבתי, מתיקות המנה מגיעה מהדבש המזולף מעל כדור הקדאיף וגם משקית סוכר הוניל אותה בחרתי להוסיף לתערובת הגבינות (אל תוותרו עליה). זוהי עדיין לא מנה מתוקה במיוחד, אם אתם מעוניינים במתיקות נוספת – ישנה אפשרות להמתיק יותר את תערובת הגבינה (התחילו בשקית סוכר וניל נוספת). לחילופין, ניתן לקחת את כדורי הקדאיף קרוב יותר לכיוונו של בן דודו הכנאפה, ובעצם למזוג על כדורי הקדאיף החמים מי סוכר מתובלים במי ורדים שייספגו בכדורים. אין ספק כי זה יהיה מעדן אמיתי – לו ניתן לקרוא "כדורי כנאפה", אם תרצו. מה שכן, לעומת המתכון של הכנאפה, בו התעקשתי שתלכו על קדאיף טרי מהשווקים/חנויות ממכר של כנאפה, במקרה של המנה הזו, גם הקדאיף הקצר מהסופר המגיע בשקית שקופה ממש עושה את העבודה. אם בכל זאת אתם משתמשים בטרי, שימו לב לגזור אותו לשבבים קצרים יותר.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

לכדורי הגבינה:

1 חבילה גבינת טוב טעם (250 גר')

1 גביע גבינת ריקוטה פרסקה 9% (300 גר')

1 שקית סוכר וניל

לציפוי הקדאיף:

כ-120 גר' שערות קדאיף יבשות (אם משתמשים בטריות שימו לב לגזור אותן לשבבי קדאיף)

כ-80 גר' חמאה מומסת – לשים לב לכמויות

לזילוף מעל:

כמה כפות דבש

אופציונאלי: מעט גרידת לימון

הוראות הכנה:

מכניסים לקערה את שתי הגבינות וסוכר הוניל ומערבבים לתערובת אחידה. מכסים ומכניסים למקרר לפחות ל-20 דקות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מכניסים לקערה את שערות הקדאיף, שופכים עליהן את החמאה המומסת ומערבבים היטב כך שהחמאה תעטוף את הקדאיף.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מחממים את התנור לחום של 200 מעלות.

בעזרת ידיים רטובות יוצרים כדורי גבינה בגודל של כדור פינג פונג בערך, מכניסים לתוך קערת הקדאיף, מצפים אותם היטב מכל הכיוונים ומעבירים לתבנית מרופדת נייר אפייה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

ממשיכים באותו אופן עד שמסיימים את תערובת הגבינה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אופים את הכדורים עד שצבעם זהוב-שחום, במשך כ-13-15 דקות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מוציאים, מזלפים מעל דבש בנדיבות ומגישים מיד.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

צלחת סביח

כולם מכירים סביח – אחת המנות היותר פופולריות בארץ, אותה

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן