כדורי תמרים, אגוזים וטחינה מופלאים

עוקביי האדוקים, שהולכים איתי יד ביד כבר שנים רבות (אוהבת אתכם!), יודעים כי כבר יש בבלוג מתכון מעולה בשם "כדורי סופר דופר". אז אפשר לומר שהכדורים שאציג בפניכם אוטוטו הם גרסה רגועה יותר שלהם, אולי פחות סופר-פודית, אבל עדיין בריאה מאד ואולי קלה יותר להכנה, עם מצרכים זמינים יותר, שנמצאים ברוב הבתים גם ככה.

אלו כדורי אנרגיה/בריאות הכי טעימים שיש, המורכבים בעיקר מתמרים (מג'הול אמיתיים, לא תמרים מגולענים בואקום), טחינה גולמית טובה (אני שייכת למחנה הר ברכה, מה שאמרתי כבר עשרות פעמים לדעתי ) ואגוזים.

מבחינת הציפוי, תעופו עם מה שאתם אוהבים או שתעשו כמוני ואל תחליטו, פשוט צפו בשלל ציפויים שונים (זה גם הכי יפה ), כמו פתיתי קוקוס, פיסטוקים טחונים, שומשום, קקאו, אגוזים טחונים – הכל הולך (טוב במקרה הזה סוכריות צבעוניות פחות בעצם ).

אגלה לכם שלמרות שהמתכון הזה ממש מתבקש ואינטואיטיבי (תמרים + טחינה + אגוזים נשמעים כאילו נולדו לדור יחדיו), מקוריו פרסיים, ממש טראפלס תוצרת איראן, אם תרצו. קראתי על ורסיה שלהם דווקא במגזין אוכל בריטי, למרות שהם נשמעים הכי made in Israel (כמו הרבה מאכלים שנדמה לנו שהתחילו פה..).

אספר לכם שבמתכון המקורי טוחנים לחוד כל אגוז ואת התמרים מועכים עם הידיים, כך שיש בו הרבה יותר שלבים מהמתכון הבא, מה שדי מיותר בעיניי. מה שכן, בחרתי קודם לטחון יחד את האגוזים בכוס הקטנה יותר של הבלנדר (לא לאבקה דקה מדי) ואחר כך את האגוזים שטחנתי הוספתי למעבד מזון עם שאר המרכיבים. אם אתם מעדיפים שהאגוזים יהיו קצת יותר צ'אנקיים, תכניסו את כל המרכיבים מראש למעבד מזון וזהו.

הכדורים הרבה יותר טעימים לאחר שהייה במקרר (יש שיעדיפו אותם דווקא ישירות מהמקפיא), שם הם מתקשים מעט ומתאחדים אפילו יותר. אני (ומיקה בכורתי) ממש נדלקנו עליהם, לכן החלטתי שלעת עתה אדאג שתהיה קופסה קבועה במקרר/מקפיא. לצד כוס קפה או לפני אימון, מדובר בפינוק אמיתי, בריא, טבעוני וללא גלוטן.

מצרכים:

צילום: דוד בכר/הארץ

כ- 15 תמרי מג'הול מגולענים

2 כפות גדושות שקדים טבעיים

1/3 כוס גדושה אגוזי מלך

1 כף גדושה פיסטוקים טבעיים

6 כפות טחינה גולמית

1 כפית סילאן

לציפוי:

פתיתי קוקוס ו/או שומשום ו/או קקאו ו/או פיסטוקים טחונים ו/או אגוזי מלך טחונים

הוראות הכנה:

מכניסים את האגוזים לכוס הקטנה של הבלנדר/מטחנת אגוזים/מכתש ועלי וטוחנים אותם לפירורים לא דקים מדי (לחילופין, מכניסים אותם עם יחד המרכיבים למעבד מזון בשלב הבא).

מכניסים למעבד מזון את התמרים המגולענים, הטחינה הגולמית, האגוזים הטחונים, כפית הסילאן ומעבדים עד לקבלת תערובת אחידה.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

שופכים מעט פתיתי קוקוס, שומשום ופיסטוקים טחונים בצלוחיות נפרדות (לחילופין, ניתן לבחור רק באחד מהם או לבחור בציפויים שונים, הציצו ברשימה הפתוחה בראשית המתכון).

מגלגלים כדורים קטנים מתערובת התמרים ומצפים בציפויים הנבחרים.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מסדרים את הכדורים בכלי/צלחת ומאפסנים מכוסים במקרר עד שמגישים/מנשנשים.

צילום: דוד בכר/הארץ

הכדורים נשמרים בכלי סגור במקרר.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן