"לחם" מוצרלה ושקדים (ללא פחמימות)

נתי חברתי המהממת, אותה קונדיטורית מוכשרת שחתומה על העוגה הזו, ב-"קיטו" בתקופה האחרונה. מי שאינו מכיר, אספר לכם, ממש בקצרה, שקיטו היא מעין גישת תזונה, דרך חיים (או דיאטה אם תרצו ) בה דוגלים באכילת הרבה שומן (על מנת לשרוף הרבה שומן), חלבון, סוגים שונים של ירקות.. והפחתה, אם לא הימנעות, מפחמימות וסוכר (אני בטוחה שלא דייקתי בהגדרה אבל הבנתם את הקונספט הכללי, נכון? מוזמנים לפנות לד"ר גוגל למידע נוסף).

לאחרונה גם הוריי הצטרפו לטרנד ונהנים לזלול ללא רגשות אשם גבינות עתירות שומן, סטייק ברוטב פלפלת, קבנוס במקום תפוח ועוד. החלטתי לפנק את אמי, שמבחינתה אין דבר טעים יותר בעולם מפרוסת לחם טוב, בתחליף ללחם שנתי מהללת ומרבה להכין (שבשפה מקצועית נקרא fathead dough, מסתבר). נתי אופה כל פעם את הבצק בקונסטלציה קצת אחרת: אם כריבועים, כמו שאציג בפניכם היום, אם כתחתית לפיצה ואם כמיני לחמניות. כאמור לאמי הכנתי ריבועי בצק, עליהם התענגה לצד סלט עשיר וטוב. היא כל כך התלהבה מהם (וגם כל בני ביתי שהקשר ביניהם לקיטו מקרי לחלוטין – אלו שסתם אוהבים בצק בכל צורה שהיא), שכשנסעה לחו"ל כמה ימים לאחר מכן ארזתי לה חבילת ריבועים שכאלה שיהיה לה לשלוף כשמתחשק לה. לכמה ברכות ותודות שאני זכיתי..

חשוב להבהיר ולא לטעות, ממש לא מדובר במאכל דיאטטי– אבל כל מי שנמנע מגלוטן במסגרת הדיאטה שלו (קיטו, פליאו וכדומה) ובמקומו דווקא נותן מקום של כבוד לשומן – הבצק הזה יתאים לו בול. גם רגישים לגלוטן ייהנו ממנו עד מאד.כאמור, גם בני ביתי התענגו על הבצק, אבל כשחושבים על זה.. איך לא? הרי המרכיבים העיקריים שלו הם מוצרלה מותכת ושקדים טחונים What can go wrong?

שימו לב כי אנו נכניס את התבנית שתתחמם בתחתית התנור בזמן שנכין את הבצק – כך שממש לפני האפייה, נוציא התבנית, נפרוש עליה נייר אפייה ועליו נשטח/נפתח את הבצק (ככה הוא יקבל גם מכת חום יפה מלמטה). מי שמעוניין להכין מהבצק תחתית של פיצה –מתבקש שלא לחתוך אותו לריבועים, אפו אותו קודם כ-10 דקות לקראסט, הוציאו והוסיפו רוטב עגבניות, גבינה, תוספות והכניסו לעוד זמן בתנור עד שהגבינה נמסה.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

2 כוסות מוצרלה מגורדת/פתיתי מוצרלה

כ-30 גר' גבינת שמנת (כ-2 כפות, מינימום 16%), חתוכה ל-4

3/4 כוס קמח שקדים (שקדים טחונים)

1 ביצה L

1 כף שמן זית

הוראות הכנה:

מחממים את התנור לחום של 200 מעלות ומכניסים תבנית תנור לתוך התנור החם.

מכניסים את המוצרלה וגבינת השמנת לקערת זכוכית ומחממים במיקרוגל עד לכדי המסה, כאשר עוצרים לערבב מדי פעם. לרוב, התערובת תהיה מוכנה כעבור 90 שניות, עם 2 עצירות לערבוב כל 30 שניות. לחילופין, אפשר לעשות זאת גם במחבת על הכיריים ולאחר מכן להעביר את תערובת הגבינות לקערה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מערבבים את הגבינות בעזרת לקקן, עד שמתאחדות ונעימות למגע.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מוסיפים את קמח השקדים והביצה ומערבבים, עד לקבלת תערובת אחידה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מוציאים את התבנית החמה בזהירות מהתנור, מניחים עליה נייר אפייה, עוטפים את הידיים בשמן הזית ולשים את הבצק עם הידיים לוודא שאחיד.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

כעת, בעזרת הידיים המשומנות, פורסים את הבצק על נייר האפייה, עד להיווצרות של מעין עיגול גדול. אם הבצק דביק מדי, הניחו נייר אפייה נוסף על הבצק ורדדו אותו בעזרת מערוך.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

חורררו מעט את הבצק עם מזלג וכמעט-חתכו אותו עם חותכן פיצה/סכין לקוביות – על מנת שלאחר מכן יהיה קל יותר לחתוך באמת.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אופים למשך כ-10-12 דקות (לקחת זמנים), עד שהבצק מזהיב. מצננים מעט ונהנים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
השארת תגובה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן