הטירמיסו של עדי

היום בשעה טובה אציג בפניכם את הטירמיסו המפורסם של עדידס, אותו אחד שהקהל דורש ממנה להכין שוב ושוב, אירוע אחר אירוע.

כפי שיצא לי לספר לכם כבר לא פעם (כמו במתכון של עוגת הפירורים, עוגת התפוחים, קינוח הבראוניז עם הגבינה ועוד..), עדידס בעברה למדה קונדיטוריה בקורדון בלו ואף עסקה במקצוע מספר שנים – ככה שיש הסבר מדוע כל קינוח שיוצא תחת ידיה כל כך מושלם.

האמת, זמן מה התלבטתי אם להציג את הקינוח הזה בפניכם, לאור העובדה הבלתי ניתנת להכחשה שיש בו ביצים חיות (כמו קינוחים קלאסיים רבים אחרים כדוגמת פרפה הלימון), ואני מכירה כמה מתכוני טירמיסו נחמדים ביותר שמדלגים על ההכנה המסורתית הזו. אך לבסוף, לאחר הפעם האחרונה שהתענגתי עליו, החלטתי שאין מנוס ואני אשתף אותו כפי שהוא – טירמיסו קלאסי, לפי הספר (אך במינימום עבודה!!). מי שמתעקש על הכנת טירמיסו ללא ביצים חיות, מוזמן להציץ בפרוצדורה שיש לבצע בתחתית המתכון, אותה עדידס פירטה לי, אך לא בדקתי בעצמי.

את הטירמיסו אפשר להכין במתכונת "family style" כפי שעשיתי היום – בכלי גדול ומרכזי שמגישים ממנו בעזרת כף גדולה (זהו לא טירמיסו מאד יציב שנחתך לריבועים). אם הולכים על הסגנון הזה – בסופו של דבר, אחרי שכולם ילקלקו את הצלוחיות שלהם, הכפיות יחלו לחפור בכלי הראשי. שלא תגידו שלא הזהרתי.

אופציה אחרת, אותה עדי מרבה לעשות, היא להכין קינוחי כוסות של טירמיסו – מדובר באלטרנטיבה אלגנטית וגם "goof proof", כלומר – גם אם תערובת המסקרפונה-קצפת-ביצים שלכם לא התייצבה כמו שצריך, אף אחד לא ירגיש או יידע. אם אתם חוששים מהעניין – לכו על אלטרנטיבה זו. פשוט מסדרים בתחתית הכוס את הבישקוטים הספוגים בתערובת הקפה-קלואה (ליקר קפה שעליכם לרכוש לצורך הכנת המנה), מעליהם עורמים את ענני תערובת המסקרפונה ולבסוף, לפני ההגשה, מפדרים בקקאו. חלופה נוספת, במקרה ומרקם הטירמיסו שלכם נוזלי מדי לטעמכם, היא להקפיא את תבנית הטירמיסו הגדולה למשך כמה שעות ולהעבירה למקרר כשעה לפני ההגשה.

עדי אוהבת להכין את הטירמיסו שלה משכבת בישקוטים אחת בלבד בקרקעית הטירמיסו. אכלתי את הטירמיסו שלה הרבה פעמים בחיי ואני חייבת להודות שמעולם לא שמתי לב לכך (כנראה מרוב שהיה לי טעים, חושיי עומעמו ). בעיניי, אם אתם הולכים על טירמיסו בתבנית גדולה לחלוקה (כפי שצילמנו הפעם), דווקא כדאי להכניס שכבה נוספת של בישקוטים באמצע, שתשבור את כמויות הקרם ותעזור ליציבות האירוע. אם כן, כמות הבישקוטים במתכון תשתנה בהתאם לבחירה זו שלכם – האם להסתפק רק בשכבה אחת של בישקוטים בקרקעית התבנית? או שמא להוסיף שכבת בישקוטים באמצע הטירמיסו? כאמור לדעתי בקינוחי כוסות שכבה אחת מספיקה ובקינוח מרכזי יש לעשות שתי שכבות (לא כמו בגרסה המצולמת).

את הטירמיסו אידיאלי להכין יום לפני ההגשה (מה שגם מוריד ממספר המטלות ביום האירוח, כמו שאנחנו אוהבים). אם אתם בכל זאת מכינים אותו ביום ההגשה, הקפידו להכניס למקרר לפחות 6 שעות לפני הגשתו. את הקקאו נפדר מעל הקרם ממש לפני ההגשה.

שימו לב שכמות המצרכים במתכון זה היא עבור תבנית גדולה של טירמיסו (30*30), הרגישו חופשי לחתוך את כמות המצרכים בחצי עבור טירמיסו צנוע יותר בגודלו (אך לא בעושרו ).

מצרכים:


צילום :תומר אפלבאום/הארץ

750 גר' גבינת מסקרפונה

300 מ"ל שמנת מתוקה

300 גר' סוכר

3 ביצים

2 כפות אבקת נס קפה/אספרסו

300 מ"ל מים חמים

4 כפות ליקר קלואה (ליקר קפה)

בישקוטים (בין 18 ל-36 בערך, תלוי אם בוחרים שתי שכבות או שכבה, ראו הקדמה)

אבקת קקאו לפיזור מעל

הוראות הכנה:

מכניסים לקערת המיקסר את המסקרפונה, השמנת המתוקה, הסוכר והביצים ומערבלים במשך כ-5 דקות עד לקבלת קרם יציב, תחילה במהירות איטית ובהדרגה מגבירים למהירות הגבוהה ביותר.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מערבבים בקערה את המים החמים יחד עם אבקת הקפה וליקר הקפה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

טובלים את הבישקוטי בנוזל הקפה ומסדרים בתחתית התבנית/כוסות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

משטחים את הקרם מעל הבישקוטים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

לחילופין, אם בוחרים להוסיף עוד שכבת בישקוטים, משטחים שכבת קרם, מעליה עוד שכבת בישקוטים טבולים בתערובת הקפה ומעליהם משטחים את יתרת הקרם.

עוטפים ומכניסים למקרר ליממה, או לפחות ל-6 שעות.

ממש לפני ההגשה מפדרים באבקת קקאו ומגישים.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
  • כפי שהובטח, להלן טכניקת הכנת טירמיסו ללא ביצים חיות: (1) מכינים סירופ סוכר על ידי בישול הסוכר יחד עם כמות זהה של מים. (2) מקציפים את הביצים במיקסר במהירות מאד גבוהה, כאשר תוך כדי מטפטפים פנימה את סירופ הסוכר החם. (3) רק לאחר מכן מוסיפים את המסקרפונה. (4) את השמנת המתוקה נקציף לקצפת לחוד ונקפל פנימה לתערובת המסקרפונה-ביצים. (5) מרכיבים את המנה באותו אופן כמו במתכון הראשי.

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן