פינוק גבינת עיזים

בהמשך ישיר להקדמה במתכון של גבינת העיזים האפויה עם הריבה, שאלתי את סרובינה (אותה אחת שהביאה לנו את עוגת התותים הנוסטלגית ופטה הכבד) אם היא זוכרת את אותה מנה מפעם שנזכרתי בה פתאום (בקצרה: מנה מבית קפה תל אביבי שהיינו מזמינות המון בצעירותינו). אז לא רק שהיא זוכרת על מה אני מדברת, אלא מסתבר שהיא אפילו השיגה את המתכון המקורי עבור יום הולדתה עגול של יעלי, שהיתה האוהדת מס' 1 של המנה, שמסתבר ששמה היה פשוט "פינוק גבינת עיזים".

כמובן שלא עבר זמן רב עד שהמתכון המדובר היה בידיי ותוספת שווה במיוחד התווספה בספונטניות לאחת מארוחות השישי בביתנו. משפחתי הסכימה כי אכן פינקתי בפינוק שווה במיוחד. מדובר בביסים מפנקים (כן, אני משתמשת בשורש פ.נ.ק בכל דרך אפשרית כאן ), שכמנה ראשונה או פשוט ככה כנשנוש לצד משקאות, הם הכי כיפיים שיש.

היה לי כיף לגלות שפרוסות גבינת העיזים בכלל אפויות ולא מטוגנות ושההכנה ממש קלה. הדבר היחיד שסרוב התעקשה עליו, ועל כן גם אני מתעקשת עליו הוא סירופ הגרנדין, אותו סירופ רימונים וסוכר שמשלבים בקוקטיילים רבים, אותו ניתן לרכוש בכל חנות משקאות. אני מבקשת, אל תמירו את הגרנדין בפטל, רכז רימונים או כל פתרון קל אחר, רכשו בקבוק גרנדין שמחזיק שנים במזווה או בארון המשקאות ותראו שתחזרו אליו פעם אחר פעם עבור המנה הזו (ואולי גם תשדרגו איתו כמה דרינקים על הדרך ).

הכי טעים להגיש את פינוק גבינת העיזים יחד עם פרוסות בגט קלוי, אך כל פחמימה אחרת גם תעשה את העבודה, כמו קרקרים, טוסטונים, פוקאצ'ה, חלה ועוד. מורחים מגבינת העיזים המצופה, המתובלת והחמה על הבגט הקלוי, מטפטפים כמה טיפות סירופ גרנדין (שמגישים בקערה קטנה עם כפית ליד) ונהנים מאחד הביסים היותר מפנקים שיש. אספר לכם שאפילו הילדים של סרוב מתים על המנה הזו וקוראים לה "שניצל גבינה", שתכלס זה מה שזה .. בערך (בביתי נרשמה התלהבות אצל חצי מהחבורה והחצי השני לא העיז לטעום ).

שימו לב שניתן לצפות את פרוסות גבינת העיזים מראש ולשמור אותן מכוסות במקרר, אפילו יום לפני ההגשה. לפני ההגשה מוציאים את הפרוסות מהמקרר כ-20 דקות לפני שמכניסים לתנור, אופים ומגישים לצד סירופ הרימונים והפחמימה הנבחרת. בנוסף, סרוב גילתה לי שאם במקרה נשארים לכם כמה פרוסות גבינת עיזים מצופות, אין שום בעיה לשמור אותן בכלי סגור במקרר ולחמם מחדש בתנור – עדיין יתקבל מעדן טעים במיוחד. המתכון הוא עבור גליל גבינת עיזים אחד, כמובן שתוכלו להכפיל כמויות או יותר בהתאם למספר הסועדים.

מצרכים:

צילום :הדס פרוש/הארץ

1 גליל גבינת עיזים, חתוך לעיגולים בעובי של כ-1 ס"מ

לציפוי:

כ-1/3 כוס שמן זית

1 כפית טימין יבש

1 כפית רוזמרין יבש

1/2 כפית פתיתי צ'ילי

1 כפית מלח ים

1/2 כוס פירורי גריסיני (או פירורי לחם אחרים, אם אין)

להגשה:

סירופ גרנדין

פרוסות בגט קלוי/קרקרים/טוסטונים

הוראות הכנה:

מערבבים בקערה את שמן הזית עם התבלינים היבשים: הטימין, הרוזמרין, הצ'ילי והמלח.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

לקערה שניה מכניסים את פירורי הגריסיני.

מחממים את התנור לחום של 180 מעלות.

טובלים כל פרוסה של גבינת עיזים קודם בקערת השמן המתובל ואז בקערת פירורי הגריסיני, כאשר מקפידים לצפות מכל הצדדים גם בשמן וגם בפירורים, כולל העיגול החיצוני של הפרוסה.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

מסדרים את הפרוסות המצופות במרווחים על תבנית תנור מרופדת נייר אפייה ואופים למשך כ-20 דקות עד שהפרוסות מעט משחימות ומשתזפות.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

מעבירים את הפרוסות בעדינות עם תרווד לצלחת הגשה ומגישים לצד קערה קטנה של גרנדין ופרוסות בגט קלוי/קרקרים/טוסטונים.

צילום :הדס פרוש/הארץ
צילום :הדס פרוש/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

טראפלס בנופי

איך ייתכן שעדיין אין מתכון לבנופי פאי בבלוג? פאי בננה-טופי-קצפת

פרפה אוראו

מקפא אוראו

כפי שסיפרתי לכם בפוסט של הסלמון במיסו ומייפל, עברנו לא

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן