ניו סטייל סשימי

הוט סשימי, ניו סטייל סשימי, סשימי צרוב בשמן שומשום.. איך שלא תבחרו לקרוא למנה האגדית הזו – הנאה צרופה נמצאת לפניכם. בעצם היום, בשעה טובה, אני שמחה להציג בפניכם את הגרסה שלי לניו סטייל סשימי האייקוני של נובו. מנה שלאחר שהוצגה על ידו, זכתה לחיקויים רבים ברחבי העולם (בדומה למנות רבות נוספות שלו, כמו הבלק קוד במיסו, ילוטייל עם חלפיניו ועוד).

הסיפור מספר כי נובו, אותו שף אגדי, אבי הפיוז'ן, אם תרצו, המציא את המנה הזו בעצם "על הדרך". כאשר הגיע לקוח לסניף הראשון של נובו באל איי, הודיע אותו הלקוח כי אינו אוכל דגים נאים והחזיר את המנה למטבח. נובו לא התבלבל והרתיח שילוב של שמן שומשום ושמן זית, שפך על נתחי הסלמון הטריים, כך שאלו נצרבו קלות, והגיש מיד את המנה. השאר היסטוריה  – "ניו סטייל סשימי" הגיח לעולם.

האמת שיש לנו סיפור משפחתי די מצחיק עם נובו.. ואתם תקראו אותו כי זה הבלוג שלי . לפני המון שנים נסעתי עם משפחתי לטיול בקליפורניה. באחד הלילות באל איי החלטנו לעשות "walk in" למסעדה של נובו (ששמה Matsuhisa, כמו שם משפחתו), מעשה שממש לא יעשה, במיוחד לא באותם ימים שההייפ סביבו היה בשיאו. כמו שאומרים "חיינו בסרט".. הרי זו הייתה מסעדה שמזמינים אליה מקום שבועות מראש באותה תקופה. בכל מקרה, כצפוי, המארחת די צחקה לנו בפרצוף.. כבר באנו ללכת ואז אמי ראתה בחור יפני חמוד בכניסה למסעדה וחייכה אליו, הוא חייך אליה חזרה והיא משום מה נופפה לו לשלום… מפה לשם מסתבר שזה היה נובו בכבודו ובעצמו (או בשמו המלא Nobuyuki Matsuhisa). נובו ניגש למארחת, הצביע על אמי (שכנראה היה לו לא נעים שלא זיהה אותה..) ותוך 10 דקות התיישבנו לאחת הארוחות היותר משובחות של אותו טיול. אחלה סיפור, נכון?

כאן בארץ יש לא מעט מסעדות שמגישות מנות המבוססות על הניו סטייל סשימי של נובו, עם שילובי דגים שונים. ולכן, גם בהקשר של המנה הזאת, היא תהיה מצוינת גם עם סשימי של דגים טריים וטובים אחרים, כמו טונה, אינטיאס ועוד. ניתן לצלחת את הסשימי בצלחת הגשה שטוחה גדולה אחת או לחילופין, בצלחות אישיות שיוגשו לכל סועד לארוחת "סיט דאון" יותר אלגנטית..

מנה זו מצטרפת כאן בבלוג למנת סשימי אסייתי דומה, אך אחרת, בעיקר ללא אפקט ה"הוט סשימי". גם במתכון זה יש יוזו, אותו מיץ הדרים יפני ארומטי ונפלא. את היוזו ניתן כיום להשיג  בהרבה מעדניות – טוב שיש אותו במקרר, אך הוא מצרך די יקר.. אם אין לכם או לא רוצים להשקיע בבקבוק יוזו –  המירו אותו במיץ לימון.

מבחינת הכנת המנה: את הרוטב ניתן לערבב מראש, את השומשום ניתן לקלות מראש ואפילו את הסשימי נוכל לסדר יפה על הצלחת עם העירית והג'ינג'ר כשעה לפני ההגשה, לעטוף ולהכניס למקרר. אך את שלב חימום השמנים (לסף רתיחה) והרכבת המנה, יש לשמור ממש לרגע האחרון, כאשר כל הסועדים כבר סובבים את השולחן. השמן החם יחרוך את הדגים, ישנה את צבעם ומעט יבשל אותם. שילוב הטעמים של הדג עם העירית והג'ינג'ר הטריים, הרוטב של היוזו עם השום וסויה ותערובת השמנים החמה, הופכים כל ביס לחגיגה. היכונו להתאהב במנה!

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

סלמון איכותי חתוך לפרוסות סשימי

אצבע ג'ינג'ר באורך של כ-4 ס"מ חתוכה למקלות דקים (ג'וליינים)

חופן עירית חתוך לג'וליינים באותו גודל

1 כף שומשום

1 שן שום גדולה כתושה

3 כפות סויה

3 כפות יוזו (אם לא משיגים אז מיץ לימון)

6 כפות שמן זית

2 כפות שמן שומשום

הוראות הכנה:

מסדרים את פרוסות הסשימי על צלחת הגשה שטוחה (או כמה צלחות אישיות), אפשר בצורת מניפה ואפשר בשורות – מה שעובד לכם.

מערבבים בקערה את הסויה, היוזו והשום.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

קולים על מחבת את השומשום.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מסדרים מעל כל נתח סלמון 2 מקלות ג'ינג'ר ו-2 מקלות עירית.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מפזרים את השומשום מעל נתחי הסלמון.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מרתיחים את שני השמנים בסיר קטן עד לסף רתיחה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

בזמן שמחממים את השמנים, מוזגים את תערובת היוזו והסויה מעל הסשימי.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

כשהשמן על סף רתיחה, מורידים מהאש ומיד מוזגים ממנו בעזרת כף מעל נתחי הסשימי.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מגישים מיד.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

צלחת מרק

מרק כתום

בדומה לבצק עלים ממולא בשר, לסלט חסה , לפשטידת הפסטה,

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן