חטיף "סניקרס" בריא (או תמרים ממולאים ומצופים)

באחד מערבי הבנות האחרונים והמוצלחים שלנו, בו קרן אירחה את כל הקצ'קיאדה אצלה, מארין הפתיעה עם הממתקים המעניינים האלה לקינוח.

תחילה, כשהגישה לשולחן את המגש עם הגושים החומים, אתם יכולים לדמיין מה כולן חשבו וגם לא היססו לומר (בשילוב כמה כוסות יין ששתינו לפני.. היה בהחלט מבדר עד מאד). מארינוש לא התבלבלה וביקשה שנטעם את יצירתה – הלוא הם חטיפי "סניקרס" עם טוויסט בריא וטבעי יותר.

צחוק הצידה, ביס אחד – עשיר, פאדג'י וסמיך – וכולנו אכלנו את הכובע והתאהבנו. מתרחש קסם בשילוב של המרקם הדביק והעשיר של התמר, יחד עם חמאת הבוטנים הקראנצ'ית ותוספת השוקולד שהתקשה מלמעלה. מתקבל ביס שווה ביותר.

הכמויות של המתכון ישתנו בהתאם למספר החטיפים/תמרים שתרצו להכין. בפעם הראשונה הכנתי חמישה בלבד, שהתחסלו תוך דקות ספורות. בפעם השנייה כבר הייתי חכמה יותר והכנתי סטוק שיחכה לי במקפיא לשעת הצורך. באותו שבוע כל אורח שהגיע אליי התכבד בחטיף "סניקרס" בריא והתבקש לנחש מה בעצם הוא אוכל אחרי הביס העשיר הראשון. ממש לא כולם הבינו שמדובר בסך הכל בתמר ממולא ומצופה, ומי שכן, היה בהלם כמה זה מוצלח וטוב.

אספר לכם כי חלק מחברותיי טוענות שחצי מספיק להן. אני לא מתנצלת לומר שאני מחסלת אחד שלם ליד הקפה של אחר הצהרים בעונג רב .

לעניין ציפוי השוקולד, אפשר ללכת ממש על "בריא" ולצפות אך ורק בשוקולד מריר 70% ומעלה (כפי שנתי עושה). אני חושבת שבכדי לחוות חוויית "סניקרס" יותר אותנטית, חייבים לצפות בשוקולד חלב או לפחות לבחור בשילוב של שוקולד חלב ומריר – כפי שעשינו כבר במתכון של הטראפלס אוראו (דרך אגב, על המתכון הזה מארין שמעה במקור מעונגי, אותה מהממת שחתומה על הטראפלס המדוברים והפיצוחים הוואו האלה).

לעניין חמאת הבוטנים, מומלץ לא לוותר ולהשתמש בחמאת בוטנים קראנצ'ית ולא חלקה (כפי שעשינו במתכון של עוגיות שיבולת השועל האלו, למשל). מארין השתמשה בחמאת בוטנים אורגנית מופלאה (וטיפה מלוחה), שאימצתי גם. מה שכן, אותה חמאת בוטנים אורגנית, הרבה יותר נוזלית מהסקיפי הקראנצ'ית שהשתמשתי בה לפני. לפיכך, לפני שלב ציפוי התמרים בשוקולד, הכנסתי אותם לחצי שעה למקפיא, בכדי ששלב הציפוי יהיה קל יותר (כפי שעשינו במתכון של הטראפלס אוראו).

בעיניי, הכי מוצלח לשמור את החטיפים שלנו במקפיא ולא במקרר ופשוט להוציא אותם כמה דקות בודדות לפני שמגישים/טורפים, על מנת שלא יהיו אבן ויפשירו מעט למרקם האידיאלי. יש שמעדיפים לשמור אותם במקרר, גם אופציה טובה אך רכה יותר.

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

כ- 8 תמרי מג'הול מגולענים

חמאת בוטנים טבעית גסה (כפית גדושה לכל תמר)

100 גר' שוקולד חלב, שבור לקוביות

100 גר' שוקולד מריר, שבור לקוביות

הוראות הכנה:

מכניסים את השוקולדים לקערת זכוכית וממיסים במיקרו בפעימות של 30 שניות כל פעם (לחילופין, ניתן להמיס את השוקולדים בבאן מארי).

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

ממלאים כל תמר בכפית גדושה של חמאת הבוטנים ומהדקים בעדינות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

אם חמאת הבוטנים יחסית נוזלית, מכניסים את התמרים הממולאים למקפיא לכ-20-30 דקות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

כעת, טובלים את התמרים, אחד אחד, בתערובת השוקולד ובזהירות רבה, בעזרת שתי כפיות, מצפים אותם בתערובת השוקולד.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מניחים את התמרים המצופים על צלחת/תבנית מרופדת נייר אפייה ומכניסים למקפיא לפחות לשעה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מוציאים את התמרים מהמקפיא כמה דקות בודדות לפני ההגשה.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
2 תגובות
  1. נירית הגב

    כדי שלא יהיה מבולגן, אפשר להכניס את חמאת הבוטנים למקרר לפי המילוי

השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן