השניצל הקבוע שלי

לאורך השנים קיבלתי לא מעט בקשות להעלות פוסט של השניצל הרגיל והקבוע שלנו: הכי בייסיק, אבל בסופו של דבר – הכי שימושי וטעים, במיוחד בבתים עם ילדים קטנים, אבל ממש לא רק.

ידוע לכל כי יש תורה שלמה ואסכולות שונות וסותרות סביב השניצל, אותו מאכל לאומי שניכסנו לנו שלא בידיעתו (אחד מיני רבים). לכן פשוט אחשוף את כל קלפיי מראש ואספר לכם איך אני מכינה את שניצל הבית שלנו. ראשית, אנחנו אוהבים שניצלים דקים – שניצל עבה לא בבית ספרי, תודה רבה. את השניצל אני קונה מראש פרוסים דק אצל הקצב שלי, ואם אתם עדיין לא עושים זאת, אני ממליצה בחום. שנית, אני אוהבת לטגן הרבה שניצלים קטנים מאשר מעט שניצלים ענקיים (כאן לא קפה נואר או סבסטיאן ) – גם לילדים וגם לגדולים נחמד לנשנש ולמלא את הצלחת שוב ושוב.

אספר לכם כי גדלתי בבית בו מקמחים את השניצל לפני הטבילה בביצה, ועם השנים זנחתי מתודה זו של אמי (סלחי לי בבקשה ), פשוט כי היא מיותרת בעיניי – השניצל שלי, לא נעים לומר, יוצא לא פחות טעים ("בום" הנה אמרתי). מה שכן, ה-"סוד" שלי, אם תרצו (שהוא ממש לא סוד והרבה עושים כך לדעתי), הוא לערבב בביצים מעט חרדל (פשוט של תלמה עושה את העבודה) וסויה – ואז להשרות את חזות העוף בביצים, לפחות חצי שעה במקרר, לפני שמצפים היטב בפירורי לחם. מבחינת פירורי הלחם, פירורי גריסיני הם המועדפים עליי, אבל ממש לא חובה. גם פירורי לחם רגילים, טריים וטובים בהחלט יתאימו.

לעניין הטיגון, אני מטגנת לרוב בשמן חמניות. אני יודעת שיש הרבה דעות בעניין השמן הנכון לטיגון עמוק, ממה שאני שומעת סביבי אלו מתחלפות חדשות לבקרים– בכל מקרה, אני כרגע עם חמניות. שימו לב שאני לא מתקמצנת עם השמן, אלא דואגת שתהיה במחבת שכבה יפה שלו, על מנת שכמה שפחות ממנו ייספג בשניצל. כמובן שישירות מהמחבת השניצלים עוברים לצלחת מרופדת נייר סופג לספיגת השמן המיותר.

אם אתם ממהרים, טגנו את השניצלים שלכם בשתי מחבתות במקביל. לחלופין, אפשר לעשות את הטריק הידוע – לצפות את השניצלים ולהקפיא בין דפי אפיה בתוך כלי סגור ואז כל שנותר הוא להפשיר ולטגן (בימי החיילת הבודדה שלי, סבתא מרים הייתה מכינה לי קופסאות של שניצלים מצופים – ואני הייתי מטגנת עבורי ועבור חברות שלי).

מצרכים:

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

1 ק"ג חזות עוף פרוסים דק וחתוכים לחתיכות ברוחב כ-5 ס"מ

2 ביצים

1 כפית גדושה חרדל

1 כף סויה

מלח, פלפל

חבילת פירורי גריסיני או פירורי לחם רגילים אם אין (200 גר', אך לא תשתמשו בכולה)

שמן חמניות/קנולה לטיגון

הוראות הכנה:

בקערה גדולה טורפים את הביצים, החרדל, הסויה, המלח והפלפל.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

מכניסים את חזות העוף לקערה ומערבבים היטב כך שתערובת הביצים תצפה אותם.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עוטפים ומכניסים למקרר לפחות לחצי שעה.

שופכים את פירורי הלחם לצלחת שטוחה/קערה רחבה ומחממים שמן לטיגון במחבת, ככה שהשמן יכסה את השניצלים בעת הטיגון.

כעת, טובלים את חזות העוף בפירורי הלחם ומכניסים לשמן החם, בשכבה אחת ואחידה – כך שכל פעם מטגנים כ-5 שניצלונים (תלוי בגודל המחבת כמובן).

צילום :תומר אפלבאום/הארץ
צילום :תומר אפלבאום/הארץ

כשצידו התחתון של השניצל כבר זהוב היטב, לאחר כדקה, הופכים את השניצלים ומטגנים עוד כדקה על צידו השני. שימו לב שאלו זמני טיגון עבור שניצלים דקים וקטנים בשמן עמוק, כמובן שאלו ישתנו אם תטגנו שניצלים עבים וגדולים יותר.

מעבירים את השניצלים לצלחת מרופדת נייר סופג ומכסים בשכבה נוספת של נייר סופג על מנת לספוג שאריות שמן מיותרות.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

ממשיכים באותו אופן עם יתר חזות העוף.

צילום :תומר אפלבאום/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן