תבשיל פריקי ועדשים כתומות

אני ממש אוהבת מתכונים עם פריקי, אבל איכשהו, נוצר מצב מוזר, שהבלוג קיים כבר 7 שנים (!) ורק היום אני מעלה את המתכון הראשון של פריקי. ביזיון, לא פחות. מי שעדיין לא מכיר את החיטה המעושנת הנפלאה שהיא פריקי (או פריקה כפי שחלק קוראים לו), אספר לכם בקצרה: פריקי הוא בעצם דגן שעשוי מחיטה ירוקה שטרם הבשילה, ולכן מכיל יותר חלבונים, סיבים תזונתיים וויטמינים. ערכי הגלוטן והעמילן שבפריקי קטנים עד אפסיים ויש לו ערך גליקמי נמוך. טעמו אדמתי, אגוזי ומעט מעושן. נפלא.

אז על המתכון הספציפי הזה ששידך בין פריקי לעדשים כתומות שמעתי מדודה זיוה (באמת הרבה זמן לא היה כאן מתכון שלה .. בואו נזכיר לכם את הקציצות המעולות האלה שהיו פה לא מזמן, אם במקרה התפספסתם, אתם חייבים להכיר).

ובכן זיוה סיפרה לי שבאחד הלהטוטים שלה במטבח, שידכה בין פריקי לעדשים כתומות והתקבל סיר שהיא והבנות לא היו יכולות להפסיק לאכול מרוב שהיה טעים. עצם העובדה שמדובר בתוספת בריאה כל כך, מלאה בחלבון ועם ערכים מאד נמוכים של גלוטן, מהווה אחלה של דובדבן על הקצפת.

הכנת המנה קלילה מאד, רק שימו לב שיש כאן תחילה שטיפה של הפריקי (שמוסברת בפירוט בגוף המתכון). בנוסף, תחילת בישול המנה מזכיר בישול של אורז, אבל לעומת אורז, שבמהלך בישולו אני אף פעם לא פותחת את המכסה של הסיר, במקרה של מנה זו נערבב את תבשיל הפריקי והעדשים מדי פעם בזמן הבישול, על מנת שלא ייחרך בתחתיתו.

הכירו מנה טבעונית נפלאה ועשירה, המשלבת קטניות ו.., מלאה בחלבונים ובעיקר טעימה עד מאד.

מצרכים:

צילום: דוד בכר/הארץ

1 כוס פריקי

1 כוס עדשים כתומות

3 שיני שום קצוצות דק

100 גר' רסק עגבניות (2 כפות גדושות)

3 כפות שמן זית

1 כפית מלח

1 כפית שטוחה פפריקה אדומה

1/4 כפית כמון

1/4 כפית פלפל שחור טחון

1/4 כפית צ'ילי גרוס

1/4 כפית כורכום

הוראות הכנה:

שוטפים היטב את הפריקי: מכניסים את הפריקי לקערה וממלאים במים. עושים לפריקי מעט עיסוי עם הידיים ושופכים את כל המים. חוזרים על אותה פעולה פעמיים, עד שהמים ששופכים צלולים לחלוטין.

צילום: דוד בכר/הארץ

במקביל, מחממים בסיר בינוני 3 כפות שמן זית, מוסיפים את הפריקי השטוף, מערבבים ומטגנים במשך כדקה, כך שהפריקי מצופה בשמן זית.

מוסיפים את העדשים הכתומות ושיני השום הקצוצות ומערבבים ומטגנים עוד כדקה.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מוסיפים 2 ו-3/4 כוסות מים רותחים, רסק העגבניות והתבלינים: כפית מלח, כפית שטוחה פפריקה אדומה, 1/4 כפית כורכום, 1/4 כפית כמון, 1/4 כפית פלפל שחור טחון, 1/4 כפית צ'ילי גרוס, ומערבבים.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

מכסים ומבשלים על להבה נמוכה כ-30 דקות, כאשר מדי פעם מרימים את המכסה ומערבבים. אם נדמה שהתבשיל אינו מוכן (פנים הפריקי עדיין קשה מדי), אך כבר מתחיל להיחרך בתחתיתו, מוסיפים עוד 1/4 כוס מים ומערבבים.

לאחר שמכבים את האש, משאירים את הסיר מכוסה עוד כ-10 עד 15 דקות.

צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ
צילום: דוד בכר/הארץ

עד הפעם הבאה,

מיכל

עשוי לעניין אותך גם

עשוי לעניין אותך גם...

אהבתם את המתכון? שתפו עם חברים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
השארת תגובה

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
Print Friendly, PDF & Email
גלילה לראש העמוד

הרשמו לניוזלטר שלנו

ותהיו מעודכנים בכל פעם שאני מעלה מתכון חדש

דילוג לתוכן